دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صدری‌مهر در گفتگو با آنا؛

فراصندوق ستارگان فرصتی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان است

رئیس کل امور پارک‌های علمی و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فراصندوق ستارگان برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور تأسیس شده است.
کد خبر : 477850
637059828506821447_md.jpg

سید محمدجواد صدری‌مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص فراصندوق ستارگان گفت: این صندوق یک صندوق هزار میلیارد تومانی است که سهام‌داران اصلی آن دانشگاه آزاد اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری هستند. مجموعه‌های دیگر مانند بنیاد مستضعفان و سازمان تبلیغات نیز در آن پذیره‌نویسی کرده‌اند.


وی افزود: مأموریت اصلی فراصندوق ستارگان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های خطرپذیر است. فراصندوق ستارگان به طور مستقیم با فناور طرف نیست و درواقع برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور در صندوق‌های خطرپذیر موجود در صندوق‌های پژوهش و فناوری و VCها سرمایه‌گذاری می‌کند.


زمانی که شرکت‌های دانش‌بنیان از مرحله نوپا به مرحله بلوغ می‌رسند، برای ادامه فعالیت به سرمایه نیاز دارند که زنجیره تأمین مالی این امر در کشور به دلیل مدل اقتصاد سنتی وجود نداشت. فراصندوق ستارگان با همکاری نهادهای مختلف تشکیل شد تا فرصتی برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای مراحل میانی و انتهایی زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور ایجاد شود.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته