دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 08:00
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

برداشت نسج سینه در جراحی بازسازی باعث از دست رفتن قدرت شیردهی می‌شود

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی، گفت: درمان سرطان مراحل مختلفی دارد. اگر بیمار قبل از جراحی تحت رادیوتراپی و شیمی درمانی گسترده قرار بگیرد، نتیجه بازسازی پستان نسبت به افرادی که رادیوتراپی یا شیمی درمانی نداشته‌اند و یا این اقداماتشان کم‌تر بوده مطلوب نخواهد بود.
کد خبر : 46799

دکتر حمیدرضا فتحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا درباره جراحی بازسازی و ترمیم بافت سینه بعد از سرطان پستان، گفت: روش بازسازی و ترمیم بافت سینه به دو روش «استفاده از بافت طبیعی خود بدن» و «پروتز» انجام می‌شود. پروتز یک روش قابل قبول در دنیا است اما عوارضی از قبیل خونریزی، جوش نخوردن زخم، خارج شدن قسمتی از پروتز و تجمع خونابه را به همراه دارد.


این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی، افزود: استفاده از بافت بدن برای ترمیم یک روش طبیعی‌تر و استانداردتر است که عوارض بسیار کم‌تری دارد.


وی درباره قدرت شیردهی بعد از جراحی بازسازی و ترمیمی سینه، گفت: اگر بیماری در مراحل پیشرفته مورد درمان قرار گرفته باشد، معمولا در جراحی پستان، نسج سینه به طور کامل برداشته می‌شود و بیمار دیگر قادر به شیردهی نخواهد بود اما اگر بیمار در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه کند و مورد درمان قرار بگیرد، نسج به صورت کامل برداشته نمی‌شود و بیمار قدرت شیردهی خود را از دست نمی‌دهد.


فتحی با بیان اینکه 90 درصد بیماران سرطان پستان در رده سنی 35 تا 40 سال هستند، عنوان کرد: عموما این افراد در سن باروری نیستند.


این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی در ادامه یادآور شد: درمان سرطان مراحل مختلفی دارد. اگر بیمار قبل از جراحی تحت رادیوتراپی و شیمی درمانی گسترده قرار بگیرد، نتیجه بازسازی پستان نسبت به افرادی که رادیوتراپی یا شیمی درمانی نداشته‌اند و یا این اقداماتشان کم‌تر بوده مطلوب نخواهد بود.


وی با تاکید بر مراجعه به موقع برای درمان، گفت: اگر افراد برای درمان با تاخیر مراجعه کنند، ممکن است دچار کاهش طول عمر شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته