دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1394 - 16:14
در استان هرمزگان

مدیرکل طرح، برنامه و بودجه دانشگاه آزاد: رویکرد سند ششم بودجه با جدیت پیگیری و پایش می‌شود

مدیرکل برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان با توجه به سامانه ششم بودجه و ابلاغ راهکارهای ورود اطلاعات در آن به واحدهای دانشگاهی تاکید کرد: سند برنامه ششم بودجه با جدیت پیگیری و توسط کارشناسان سازمان مرکزی مورد پایش قرار می‌گیرد.
کد خبر : 46783

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدحسین بدیعی در جلسه برنامه و بودجه دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور دبیر هیات امنا، رییس دبیرخانه و روسا، مدیران و کارشناسان برنامه و بودجه استان هرمزگان برگزار شد با توجه به نقش مهم روسای واحدها در تدوین برنامه ششم و بودجه سال 95 که مشخص شده و مورد انتظار ریاست عالی دانشگاه است از آنان خواست تا با دقت و نظارت کامل، بر اطلاعات ورودی نظارت کنند.


وی با تاکید بر اینکه تدوین برنامه ششم با کیفیت بالا و کمترین چالش نگاشته شود تا واحدها بتوانند در مرحله اجرا با مشکل ومعضل مواجه نشوند، گفت: این مهم نیاز است تا کارشناسان، مدیران و روسای واحد ها اهتمام ویژه ای به این مهم داشته باشند.


بدیعی افزود: در حوزه برنامه ریزی دانشگاه شیوه نامه برنامه ششم تدوین و ابلاغ شده که سعی شده از نظر محتوایی و فرایند کار با کیفیت بالا و نگاه ویژه انجام شود که باید بازه زمانی را به عنوان مهمترین فاکتور در تکمیل این اطلاعات مد نظر قرار داد.


وی با مقایسه برنامه پنجم و ششم دانشگاه تصریح کرد: در برنامه ششم بودجه، شیوه نامه به صورت کاملا علمی تدوین شد و این برنامه بر مبنای و چارچوب برنامه پنجم بودجه تدوین و کامل گردیده و تجربیات کارشناسان و اعضای برنامه و بودجه در برنامه پنجم می تواند کمک شایان توجه ای نیز در ادامه واستمرار این برنامه که نوعی بازنگری برنامه پنجم نیز هست مورد استفاده قرار بگیرد.


بدیعی: سعی و تلاش واحدها باید حرکت به سمت ایجاد شرکت های دانش‌بنیان باشد و در کنار آن سایر تلاش ها از قبیل جذب کمک های مردمی، بهره برداری از کمک های خیران و ... و به دست آوردن برخی منابع نیز باید مستمر باشد

بدیعی تصریح کرد: فرایندی که در تدوین برنامه پنجم انجام گرفته کاملا جامع و مدون است و بسیاری از مطالب درج شده در آن سند می‌تواند در برنامه ششم مورد استفاده قرار بگیرد.


مدیرکل طرح و برنامه و بودجه سازمان مرکزی یادآور شد که سامانه پایش برنامه پنجم و استراتژیک آماده شده و به طور آزمایشی در برخی از واحد های دانشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفته که به زودی با در اختیار گذاردن نام کاربری و رمز عبور به واحد ها دانشگاهی ، اطلاعات خود را جهت ارزیابی در این سامانه وارد نمایند و عملکرد خود را نظاره نمایند.


وی تاکید کرد: بنا به دستور ریاست عالی دانشگاه ، رویکرد و سیاست های مورد نیاز در سند ششم باید به درستی مورد پایش قرار گیرد که از جمله استانداردهای پژوهشی و آموزشی، کاهش وابستگی واحد ها به شهریه و هدف گذاری این مهم از 12 در صد به 16 درصد در سال جاری و 20 در صد نیز برای سال بعد باید از منابع غیر شهریه حاصل شود.


بدیعی افزود: سعی و تلاش واحدها باید حرکت به سمت ایجاد شرکت های دانش‌بنیان باشد و در کنار آن سایر تلاش ها از قبیل جذب کمک های مردمی، بهره برداری از کمک های خیران و ... و به دست آوردن برخی منابع نیز باید مستمر باشد.


وی توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد تبدیل علم به ثروت ، توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی، توجه به سند چشم انداز کشور، توجه به اسناد بالادستی را از مهمترین برنامه های سند ششم برنامه و بودجه اعلام کرد و افزود: توجه به ویژگی آمایش سرزمین با توجه به توسعه متوازن هر منطقه، توجه به رویکرد دولت جدید و همگام سازی سیاست های آمایشی با این رویکرد نیز در این سند کاملا به آن توجه شده است.


وی افزود: اجرای برنامه ششم در قالب طرح پژوهشی تخلف محسوب شده و واحد ها موظفند در چارچوب برنامه های ارائه شد اطلاعات موجود و مستند خود را وارد نمایند.


در ابتدای این جلسه دبیر هیات امنای واحد بندرعباس نیز با تاکید بر لزوم توجه ویژه به سند برنامه و بودجه گفت: همه ی واحد ها موظفند تا اطلاعات مستند و دقیق خود را ارائه دهند.


مهدی باقری تصریح کرد: نظارت بر این اطلاعات باید توسط روسای واحد ها انجام شود و این سند باید هرچه سریعتر به تایید هیات امنای سراسری که در دیماه برگزار می شود برسد.


وی از همه روسا، مدیران و کارشناسان بودجه خواست تا با در نظر گرفتن زمان باقی مانده با دقت و تلاش این اطلاعات را ثبت نمایند.


گفتنی است این جلسه با پرسش و پاسخ به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته