افزایش گرایش مردم به خرید خودروهای الکتریکی
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، شرکت خودروسازی تسلا سال ۲۰۱۹ میلادی را با موفقیتی چشمگیر درزمینهٔ فروش اتومبیلهای الکتریکی خود به پایان رساند. آمارهای منتشرشده از میزان فروش شرکت تسلا نشان میدهد، این شرکت در سال گذشته میلادی رشد ۵۰ درصدی درفروش خودروهای خود را تجربه کرده است.
تسلا سال ۲۰۱۹ میلادی را با عنوان موفقترین شرکت سازنده اتومبیلهای الکتریکی پشت سر گذاشت. این شرکت در سال گذشته ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه از انواع خودروهای الکتریکی خود را به فروش رساند. این عدد رشد چشمگیری در میزان فروش خودروهای الکتریکی تسلا، نسبت به دو سال گذشته را نشان میدهد. به نظر میرسد همزمان با توسعه فناوریهای مرتبط با این نوع از وسایل نقلیه، گرایش مردم نیز نسبت به خرید و استفاده از خودروهای الکتریکی افزایش مییابد.
تنها در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ تسلا با تولید بیش از ۱۰۵ هزار دستگاه و تحویل ۱۱۲ هزار دستگاه از خودرو الکتریکی، رکورد خود را شکست. تحلیلگران بازار خودرو معتقدند بخش زیادی از موفقیت تسلا به دلیل محبوبیت سدان مدل ۳ این شرکت است. در سهماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی ۹۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از خودروی مدل ۳ تسلا به فروش رسید که در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۸ افزایشی بیش از ۴۶ درصدی داشته است.
در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی شرکت تسلا اعلام کرده بود تا پایان این سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه از انواع خودروهای الکتریکی خود را به مشتریان تحویل میدهد که با توجه به موفقیت اخیر میتوان گفت این شرکت به هدف خود دست یافته است. پیشبینی میشود در سال ۲۰۲۰ نیز تسلا روند صعودی فروش محصولات خود را ادامه دهد.
تسلا میخواهد در سال ۲۰۲۰ مدلهای جدیدی از خودروهای خود را معرفی کند و با توجه به جذابیت این اتومبیلها برای مشتریان چینی، این شرکت احتمالاً برای فروش محصولات خود در این کشور برنامهریزی ویژهای کرده است. مدیران تسلا مدعی هستند در صورت نیاز کارخانههای این شرکت میتوانند تا بیش از ۳۰۰ عدد از باتریهای مخصوص اتومبیلهای الکتریکی خود را تولید کنند.
کراساوور مدل Y شرکت ازجمله خودروهایی است که به نظر میرسد در سال آینده میلادی در دسترس مشتریان قرار میگیرد. البته هنوز مسئولان این شرکت مشخصات و زمان دقیقی برای معرفی این خودرو بیان نکردهاند.
انتهای پیام/۴۱۳۳
انتهای پیام/