۰۷/ فروردين /۱۴۰۴

فروش تسلا در اروپا ۴۰ درصد کاهش یافت

فروش تسلا در اروپا ۴۰ درصد کاهش یافت
فروش تسلا در فوریه ۲۰۲۵ در اروپا با افت شدید ۴۰ درصدی مواجه شد، در حالی که بازار خودروهای برقی ۲۶ درصد رشد کرد و دخالت‌های سیاسی ایلان ماسک و محصولات قدیمی این شرکت مقصر شناخته شدند.

تسلا در فوریه ۲۰۲۵ تنها ۱۶,۸۸۸ خودرو در اروپا فروخت که نسبت به ۲۸,۱۸۲ دستگاه در فوریه ۲۰۲۴ بیش از ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. این افت، بر اساس داده‌های انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا (Acea)، در تضاد با رشد ۲۶ درصدی فروش خودروهای برقی باتری‌دار در این قاره است که شامل اتحادیه اروپا، بریتانیا، ایسلند، لیختن‌اشتاین، نروژ و سوئیس می‌شود. سهم تسلا از بازار اروپا از ۲.۸ درصد به ۱.۸ درصد سقوط کرد.

تحلیل‌گران این کاهش را به حمایت ماسک از حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) پیش از انتخابات فوریه و همچنین خط تولید قدیمی تسلا نسبت می‌دهند. مشتریان منتظر مدل Y به‌روز شده هستند که قرار است امسال عرضه شود. رقابت فزاینده از سوی BYD و دیگر شرکت‌های چینی نیز تسلا را در فروش EV در اروپا پشت سر گذاشت. فلیپه مونوز از Jato Dynamics گفت: «فعالیت سیاسی ماسک، رقابت در بازار EV و توقف نسخه فعلی مدل Y پرفروش، برند را تضعیف کرده است.»

ثبت‌نام خودروهای جدید تسلا در فوریه در آلمان ۷۶ درصد، در نروژ ۴۸ درصد و در فرانسه ۲۶ درصد افت کرد. در کل، ثبت‌نام خودروهای جدید در سال جاری تا کنون ۳ درصد نسبت به ۲۰۲۴ کاهش یافته است.

فاینشنال تایمز نوشت: در خارج از اروپا، فروش خرده‌فروشی تسلا در چین در فوریه ۸۷ درصد افت کرد و به پایین‌ترین سطح از آگوست ۲۰۲۲ رسید. اعتراضات علیه تسلا در آمریکا و اروپا به دلیل نفوذ ماسک در کاخ سفید و حمایت او از AfD شدت گرفته و سهام این شرکت از اواسط دسامبر بیش از ۴۰ درصد سقوط کرده است.

انتهای پیام/

گوشتیران
قالیشویی ادیب
ارسال نظر