افزایش گرایش مردم به خرید خودروهای الکتریکی
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، شرکت خودروسازی تسلا سال 2019 میلادی را با موفقیتی چشمگیر درزمینهٔ فروش اتومبیلهای الکتریکی خود به پایان رساند. آمارهای منتشرشده از میزان فروش شرکت تسلا نشان میدهد، این شرکت در سال گذشته میلادی رشد 50 درصدی درفروش خودروهای خود را تجربه کرده است.
تسلا سال 2019 میلادی را با عنوان موفقترین شرکت سازنده اتومبیلهای الکتریکی پشت سر گذاشت. این شرکت در سال گذشته 367 هزار و 500 دستگاه از انواع خودروهای الکتریکی خود را به فروش رساند. این عدد رشد چشمگیری در میزان فروش خودروهای الکتریکی تسلا، نسبت به دو سال گذشته را نشان میدهد. به نظر میرسد همزمان با توسعه فناوریهای مرتبط با این نوع از وسایل نقلیه، گرایش مردم نیز نسبت به خرید و استفاده از خودروهای الکتریکی افزایش مییابد.
تنها در سه ماه پایانی سال 2019 تسلا با تولید بیش از 105 هزار دستگاه و تحویل 112 هزار دستگاه از خودرو الکتریکی، رکورد خود را شکست. تحلیلگران بازار خودرو معتقدند بخش زیادی از موفقیت تسلا به دلیل محبوبیت سدان مدل 3 این شرکت است. در سهماهه چهارم سال 2019 میلادی 92 هزار و 500 دستگاه از خودروی مدل 3 تسلا به فروش رسید که در مقایسه با زمان مشابه در سال 2018 افزایشی بیش از 46 درصدی داشته است.
در ابتدای سال 2019 میلادی شرکت تسلا اعلام کرده بود تا پایان این سال 300 تا 400 هزار دستگاه از انواع خودروهای الکتریکی خود را به مشتریان تحویل میدهد که با توجه به موفقیت اخیر میتوان گفت این شرکت به هدف خود دست یافته است. پیشبینی میشود در سال 2020 نیز تسلا روند صعودی فروش محصولات خود را ادامه دهد.
تسلا میخواهد در سال 2020 مدلهای جدیدی از خودروهای خود را معرفی کند و با توجه به جذابیت این اتومبیلها برای مشتریان چینی، این شرکت احتمالاً برای فروش محصولات خود در این کشور برنامهریزی ویژهای کرده است. مدیران تسلا مدعی هستند در صورت نیاز کارخانههای این شرکت میتوانند تا بیش از 300 عدد از باتریهای مخصوص اتومبیلهای الکتریکی خود را تولید کنند.
کراساوور مدل Y شرکت ازجمله خودروهایی است که به نظر میرسد در سال آینده میلادی در دسترس مشتریان قرار میگیرد. البته هنوز مسئولان این شرکت مشخصات و زمان دقیقی برای معرفی این خودرو بیان نکردهاند.
انتهای پیام/4133
انتهای پیام/