دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1398 - 11:27
سخنگوی قوه قضائیه در هفدهمین نشست خبری: / 1

شبنم نعمت‌زاده مادام‌العمر از خدمات دولتی محروم شد/ دستگیری 30 نفر از مسئولان و کارمندان ثبت اسناد استان تهران

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در مبارزه با فساد درون سازمانی مصمم هستیم از دستگیری 30 نفر از مسئولان و کارمندان ثبت اسناد استان تهران خبر داد.
کد خبر : 463491
1398020315425391717256514.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز در هفدهمین نشست خبری خود در دوره تحول قوه قضائیه که در دادگستری استان تهران برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت مسیح و میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: روز نهم دی ماه که روز بصیرت بوده و مردم با حضور خود در صحنه، آتش فتنه سال ۸۸ را خاموش کردند تبریک می‌گویم؛ همچنین به خانواده دو کولبر جوان که اخیراً جان خود را از دست داده‌‌‌اند تسلیت عرض می‌کنم. البته قاچاقچیان سازمان یافته باید بدانند که اگر دیروز بارش برف و سرمای زمستان، جسم فرهاد (کولبر) را آزرد، با تلاش ضابطان قوه قضائیه آتش اجرای عدالت دامن قاچاقچیان را خواهد گرفت و براساس گفته رهبر معظم انقلاب، کالای قاچاق را به آتش خواهیم کشید و دست قاچاقچیان را قطع خواهیم کرد.


وی افزود: قاچاقچیان با اقدامات خود تولید داخلی را فلج کردند و دولت باید به وظیفه خود که همان جلوگیری از ورود کالای قاچاق است، عمل کند؛ به ماموران رسیدگی به پرونده‌های قاچاق اعلام می‌کنم که سیاست ما در این حوزه صدور مجازات بازدارنده و قاطع خواهد بود و صدور مجازات باید برای قاچاقچیان هزینه داشته باشد.


سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در دوره تحول قوه قضائیه خدمت‌رسانی بی وقفه به مردم و فرهنگ‌سازی برای کار جهادی شعار و راهکار اصلی است و اقدامات صورت گرفته تبلیغاتی نیست؛ بازدید سرزده رئیس دستگاه قضا از حوزه قضائی پیشوا و دادسرای ورامین این پیام را داشت که آلودگی هوا و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و فراخوان‌های بی اثر ضد انقلاب برای برگزاری تجمعات در روز ۵ دی ماه و ... مانعی برای خدمت به مردم نیست.


وی ادامه داد: در پنج شنبه همین هفته اعضای شورای عالی قضائی سفری را به استان البرز خواهند داشت و در روز جمعه نیز تمام رؤسای دادگستری استان‌ها فراخوان شدند تا در یک نشست تخصصی تدابیری برای رسیدگی به پرونده‌های عقب افتاده اتخاذ شود؛ در ماه‌های پایانی سال کارهای جهادی تشدید خواهد شد تا بسیاری از پرونده‌ها تعیین تکلیف شود. دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق نیز از سوی رئیس دستگاه قضا صادر و به رؤسای دادگستری استان‌ها ابلاغ شده است. در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۸۳ هزار ملاقات مردمی صورت گرفت و این تعداد از هموطنان توانستند به صورت چهره به چهره با مسئولان قضائی دیدار کنند، البته این تعداد در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته و بیانگر اراده قوه قضائیه در ارائه خدمت به مردم است.


اسماعیلی اظهار کرد: واحدهای نظارتی درون سازمانی در ادارات و شهرداری‌ها و ... آن طور که شایسته است به وظایف خود عمل نمی‌کنند؛ بازرسی‌ها و حراست‌ها اولین مراجع نظارتی هستند و باید تخلفات را شناسایی و گزارش کنند. این درحالی است که شناسایی تخلفات درون سازمانی بیشتر از خارج از سازمان مربوطه شناسایی شده است و ما نیز بارها اعلام کردیم که اگر درون قوه قضائیه فسادی رخ دهد به شدت برخورد می‌کنیم و اهتمام جدی برای بازرسی از واحدهای مختلف قضائی داریم.


وی با بیان اینکه در بازرسی‌های درون سازمان عزم جدی داریم، اظهار کرد: در ۹ ماه اخیر ۲۷ هزار و ۸۱۸ بازدید و بازرسی از دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته است که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است؛ ۳۰۲ نفر از دفترداران به انفصال موقت محکوم شده، ۳۳ نفر سلب صلاحیت و ۵۱۷ نفر از سردفتران به جزای نقدی محکوم شدند؛ همچنین ۷۰ پرونده دیگر برای متخلفان در حال رسیدگی است و پیشنهاد شده تا این افراد نیز سلب صلاحیت شوند. فقط در استان تهران ۳۰ نفر از اداره ثبت و اسناد استان بازداشت شدند، لذا در برخورد با فساد مصمم هستیم.


سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده رسیدگی به اتهامات دختر نعمت‌زاده گفت: رای رسیدگی به پرونده خانم شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری پور صادر شده است؛ نعمت‌زاده و لشگری پور به جرم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق پیش خرید محصولات دارویی هر کدام به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شدند. هر دو متهم به پرداخت ۴۵ میلیارد ریال در حق آقای محمدی نژاد و زردکف، ۳۶ میلیارد ریال در حق شرکت دارو موردنظر، ۱۷۴ میلیارد ریال در حق شرکت اسوه، بیش از ۵ میلیارد ریال در حق شرکت ایران سرنگ، ۴۶۲ میلیارد در حق شرکت داروسازی فارابی، ۵۶ میلیارد در حق شرکت کاسپین تامین، ۲۲ میلیارد و ۹۱۹ میلیون ریال در حق شرکت فارماشینی و شرکت رسا و همچنین ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده‌اند.


اسماعیلی درباره صدور احکام برخی دیگر از مفاسد اقتصادی نیز گفت: علی زرنانی به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. محمودرضا اخوت به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و یوسف جنت مکان نیز به ۵ سال حبس و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
-
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
۰
ای‌کاش‌به‌جای‌حبس‌چند‌انگشت‌از‌این‌فاسدان‌می‌بریدیدخرج‌این‌کفتاران‌در‌زندان‌از‌جیب‌محرومان‌خوب‌است‌یا‌اجرای‌احکام‌اسلامی‌در‌باره‌دزدان
هلدینگ شایسته