دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 10:24
مهر تا مهر با واحدهای دانشگاهی

واحد جویبار؛ از مجوز تاسیس مدرسه سما تا اجرای 9 طرح پژوهشی/ جذب هیات علمی و بورسیه دانشجویان دکتری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار، موفقیت‌های این واحد از مهر سال گذشته تاکنون و همچنین برنامه‌های این واحد در سال تحصیلی جدید برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.
کد خبر : 45854

دکتر جانباز قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با توجه عملکرد واحد جویبار در یک سال گذشته(مهر تا مهر)، افتتاح فاز یک رمپ ورود و خروج و جاده آهسته‌رو با پارکینگ خارجی در مسیر جاده بهنمیر – کوهی خیل، افزایش رشته‌ها از 67 رشته به 80 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان از 3917 نفر به 5100 نفر و برگزاری موفق دومین همایش منطقه‌ای دستاوردهای نوین در مهندسی برق و کامپیوتر را از جمله این فعالیت‌ها عنوان کرد.


به گفته قبادی، اخذ یک طرح برون دانشگاهی از جهاد کشاورزی استان مازندران، اخذ مجوز اولیه از هیأت امنای استان در خصوص طرح درآمدزایی آزمایشگاه همکار (استانداردسازی محصولات) و پیگیری برای اخذ قطعی مجوز از معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌اندازی کمیته دانش‌بنیان، برقراری تفاهم‌نامه همکاری با شرکت برنامه نویسی داده کاو 21 در زمینه برگزاری کارگاه‌های تخصصی، آموزشی و ایجاد تور مجازی برای سایر ارگان ها و واحدها از دیگر عملکردهای واحد جویبار در یک سال گذشته است.


رئیس واحد جویبار ادامه داد: فعال‌سازی کمیته فناوری اطلاعات، تعداد 14 طرح خاتمه یافته در سال 93 و 9 طرح پژوهشی در حال اجرا، تعداد 5 مقاله ISI و 5 مقاله غیر ISI، تعداد 4 مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و 10 مقاله چاپ شده در همایش‌های بین‌المللی، افزایش تعداد بورسیه‌های هیأت علمی به تعداد 20 بورس در سال 93، ترفیع تعداد 21 نفر از اعضای هیأت علمی، تبدیل وضعیت 2 نفر از اعضای هیأت علمی از مربی به استادیاری و تبدیل وضعیت 5 نفر از کارکنان قراردادی به رسمی آزمایشی هم فعالیت‌های انجام شده در این واحد است.


تاکنون حدود 400 دانشجو در سال تحصیلی جدید در رشته‌های عمران، برق، حسابداری، صنایع شیمیایی، مدیریت بازرگانی ، کامپیوتر و ... جذب شده‌اند و اکنون تقریبا 1700 دانشجو در واحد جویبار مشغول تحصیل هستند

کسب افتخارات بین المللی در زمینه‌های مختلف ورزشی (کشتی و بوکس) توسط دانشجویان ورزشکار واحد جویبار، اخذ مجوز تأسیس مدرسه سما، پرداخت وام‌های کوتاه مدت و بلندمدت به دانشجویان و تخفیف شهریه برای دانشجویان بی بضاعت، تسهیل روند مسائل آموزشی و مالی برای دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر و فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی و نماز و تشکیل کانون های فرهنگی کسب رتبه های برتر فرهنگی در سطح منطقه 3 و کشوری از دیگر فعالیت‌هایی واحد متبوع قبادی است که وی از آنها را عنوان کرد.


به گفته او، اهتمام جدی در اخذ رتبه‌های برتر ورزشی در منطقه و کشور و بین‌المللی و تجلیل از دانشجویان مدال‌آور، حمایت و همکاری با دفتر بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی سیاسی و استادان و هیأت‌های مذهبی دانشجویی و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اساتید هم از دیگر عملکردهای واحد جویبار در یک سال گذشته است.


وی با توجه به وضعیت آموزشی این واحد و تعداد دانشجوی ورودی جدید در سال جاری به آنا گفت: تاکنون حدود 400 دانشجو در سال تحصیلی جدید در رشته‌های عمران، برق، حسابداری، صنایع شیمیایی، مدیریت بازرگانی ، کامپیوتر و ... جذب شده‌اند و اکنون تقریبا 1700 دانشجو در واحد جویبار مشغول تحصیل هستند.



قبادی ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار تعداد 9 رشته کارشناسی ارشد، 15 رشته کارشناسی پیوسته ، 23 رشته کارشناسی ناپیوسته و 33 رشته کاردانی داریم. چندین پرونده گسترش رشته نیز به وزارت علوم ارسال شده و در حال پیگیری هستیم که در آینده نزدیک شاهد افزایش رشته‌های واحد در تمامی مقاطع به ویژه مقاطع تکمیلی باشیم. علاوه بر این واحد جویبار 46 عضو هیأت علمی و 23 استاد حق التدریس دارد.


برنامه‌های سال تحصیلی جدید برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف


رئیس واحد جویبار، ادامه جذب اعضای هیات علمی در مقاطع دکتری و بورسیه دانشجویان دکتری، ادامه گسترش رشته‌ها به‌ویژه مقاطع تحصیلات تکمیلی، اهتمام جدی در تامین منابع مالی با ایجاد نظم و انضباط بیشتر در امور مالی و اداری برای تامین اعتبارهای عمرانی و پرداخت منظم و به‌موقع حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی، افزایش فعالیت کمیته دانش‌بنیان، گسترش فعالیت دفتر ارتباط با صنعت در راستای ارتقای توان‌های مالی واحد و اهتمام جدی در گسترش فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی و نماز و تشکیل کانون‌های فرهنگی را از برنامه‌های سال تحصیلی جدید برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف بیان کرد.


به گفته قبادی اهتمام جدی در اخذ رتبه‌های برتر ورزشی در منطقه، کشور و بین‌المللی، تلاش در راستای دستیابی به اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده این واحد دانشگاهی با حرکت در چارچوب آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های پژوهشی، برگزاری منظم جلسات پژوهشی (شورای پژوهشی فناوری، باشگاه پژوهشگران جوان، کمیته طرح و برنامه و بودجه، کمیته ارتباط با صنعت و جامعه و کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات) مطابق با تقویم زمانی و پیگیری اشتراک کتابخانه دیجیتالی و افزایش کتب در کتابخانه از دیگر اولویت‌های سال جدید تحصیلی واحد جویبار است.


وی با توجه به دیگر برنامه‌های سال تحصیلی جدید، تشویق و ایجاد انگیزه بین استادان و محققان با انجام تحقیقات کاربردی، فراهم کردن زیرساخت‌ها و ملزومات اولیه برای تحقیق (به طور مثال تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها)، توزیع متوازن و منطقی بودجه پژوهشی برای همه گروه‌های علمی و استادان، متناسب بودن ارزش و اعتبار علمی طرح‌های تحقیقاتی با بودجه‌های تعریف شده با رویکرد عملیاتی و تجاری سازی با تصویب شورای پژوهش و فناوری واحد، فعال کردن انجمن های علمی و دانشجویی جدید، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و گسترش اتوماسیون اداری و راه‌اندازی ویدئو کنفرانس را نام برد.


این مسئول با یادآوری تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار به آنا گفت: این واحد به عنوان اولین و بزرگترین قطب آموزش عالی در سطح شهرستان جویبار در سال 1381 زیر نظر واحد قائم‌شهر با 100 نفر دانشجو و 3 رشته کاردانی تأسیس شد و امروز با داشتن قریب به1700 دانشجو، 80 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی و کاردانی، 45 عضو هیأت علمی تمام وقت در مقاطع دکتری و دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد و 46 کارمند که اکثراً از مردم بومی این شهرستان هستند در عرصه آموزش و پژوهش توانسته در اسفند ماه 1385 با اخذ امتیاز 54/178 از مرکز آموزشی به واحد کوچک تبدیل شود و با تلاش و پیگیری مسئولان واحد و همکاری کارکنان زحمت‌کش و اعضای هیأت علمی این واحد در سال 1388 با اخذ 57/288 امتیاز به واحد متوسط ارتقا یابد و اکنون با 5/497 امتیاز رتبه‌­ای در حد دانشگاه بزرگ را کسب کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته