دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1398 - 13:15
آنا گزارش می‌دهد؛

بی‌تدبیری معاونت فرهنگی وزارت علوم در برگزاری برنامه‌های دانشگاه‌ها/ در دانشگاه خوارزمی چه می‌گذرد؟

با وجود اینکه برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها ممنوع شده اما متأسفانه جشن شب یلدای دانشگاه خوارزمی با آهنگ‌های غیرمجاز و رقص مختلط دانشجویان همراه بوده است!
کد خبر : 452141
18051101000881_Org.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی در دانشگاه‌ها یکی از کارهای خوبی است که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های سراسر کشور انجام می شود.


این در حالی است که در کنار فعالیت‌های اثرگذار و مثبت فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها، شاهد برخی اقدامات هنجارشکن و نامتعارف در برخی از دانشگاه‌ها هستیم که بی‌تدبیری مسئولان ذی‌ربط و نظارت نداشتن معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را می‌رساند.


مجموعه معاونت فرهنگی وزارت علوم باید نسبت به دانشگاه‌های زیر نظر خود نظارت کند و از معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در قبال فعالیت‌هایشان گزارش بگیرد و با پیش‌بینی اهرم‌های نظارتی نگذارد جشن‌های زننده، مبتذل و خلاف شئونات اسلامی در مراکز آموزش عالی اتفاق بیفتد.



برگزاری کنسرت موسیقی همراه با رقص دانشجویان در سال‌های گذشته، مسئولانِ مربوطه وزارت علوم را بیدار کرد که برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها را ممنوع کنند. اما ظاهراً برگزاری کنسرت ممنوع شده ولی جشن شب یلدا با آهنگ‌های غیرمجاز اشکالی ندارد! آقایانِ مسئولِ وزارت علوم نسبت به اتفاقات ضد فرهنگی در دانشگاه‌ها پاسخگو باشند. 


روز گذشته کلیپی تحت عنوان جشن یلدای دانشگاه خوارزمی در فضای مجازی پخش شد که گویای این بود دانشجویان دختر و پسر به صورت نامتعارف و با آهنگ‌ غیرمجاز به شادی و پایکوبی در محیط دانشگاه می‌پردازند. تا الآن مسئولان دانشگاه توضیحی راجع به این اقدام نادرست مجموعه تحت نظرشان نداده‌اند! و معلوم است که نظارتی بر برنامه‌های خود ندارند!


برگزاری جشن شب یلدای دانشگاه خوارزمی بدون تأیید شورای فرهنگی دانشگاه!


حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار آنا، با اشاره به برگزاری مراسم هنجارشکن شب یلدا در دانشگاه خوارزمی کرج می‌گوید: «دانشگاه مرکز فرهنگ‌سازی بوده و محل هنجارشکنی نیست. دانشگاه باید در علم و فرهنگ پیشتاز باشد نه اینکه از ذهن‌های واپس‌گرا و بی‌هویت پیروی کند.


مراسم جشن شب یلدا در دانشگاه خوارزمی بدون توجه به موازین قانونی، تذکرات و بدون تأیید شورای فرهنگی دانشگاه برگزار شد. برخی مسئولان احتمالاً مانند دولت، برای به حاشیه بردن مطالبات صنفی-دانشجویی به مجریان برنامه، فضای برگزاری چنین برنامه‌هایی را می‌دهند».



وی ادامه می‌دهد: «برخی افراد برای چندمین مرتبه چنین مراسم‌هایی را در دانشگاه برگزار کردند، متأسفانه برخی مسئولان دانشگاه بی‌توجهی کرده و یا حمایت می‌کنند! دست‌اندرکاران مراسم شب یلدا و مسئولان ذی‌ربط باید پاسخگوی چنین اقداماتی باشند».


معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خوارزمی پاسخگوی اشتباهات خود باشند


سید رسول حسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار آنا، معتقد است: «آشی که معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی با فعالیت‌هایشان پخته‌اند، کام فرهنگ را در دانشگاه خوارزمی تلخ کرده است که یکی از این تلخی‌ها ولنگاری و ابتذال در جشن شب یلدای امسال بود. شادی کردن خوب است اما با شادیِ هنجارشکن مخالف هستیم، چراکه این نوع نشاط، در شأن دانشگاه و جمهوری اسلامی نیست. امیدوارم ریاست دانشگاه و معاونان دانشجویی و فرهنگی به موضوع جشن نامتعارف شب یلدا ورود کنند و جوابی برای اشتباهات خود داشته باشند».



وی می‌افزاید: «برخی از معاونان دانشگاه خوارزمی شرح وظایف خود را فراموش کرده‌اند. این عزیزان خوب است یک بار شرح وظایف مسئولیت خود را می‌خواندند سپس آن جایگاه شغلی را قبول می‌کردند! برخی از اعضای معاونت دانشجویی دانشگاه، چشمان خود را بر روی مشکلات صنفی و رفاهی دانشجویان بسته‌اند و به جای رسیدگی و هزینه در بهبود وضعیت و رفع کمبودهای معیشتی، بودجه دانشگاه را در جشن‌هایی مانند جشن نامتعارف و هنجارشکن شب یلدا که دو روز پیش برگزار شد، هزینه می‌کنند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی می‌گوید: «معاونت فرهنگی دانشگاه کم کار است. برخی از اعضای این معاونت به جای صرف وقت و انرژی برای گسترش و رشد هنرمندان حاضر در عرصه فرهنگی دانشگاه، این عرصه را با بی‌مسئولیتی خالی کرده و معاونت فرهنگی را جولانگاه معاونت دانشجویی قرار داده‌اند. مدیران فرهنگی دانشگاه فراموش کرده‌اند که کار فرهنگی کردن، پروژه‌‌ای نیست که ابتدا آن را اجرا کنند سپس برای گزارش دادن، به دنبال پیوست فرهنگی آن بگردند، البته اگر بتوانند پیوستی پیدا کنند!»


باید منتظر ماند و دید که پاسخ مسئولان این دانشگاه در قبال چنین اقدامات هنجارشکنانه چیست و آیا مدیران فرهنگی وزارت علوم تدبیری اتخاذ می‌کنند که دیگر شاهد چنین برنامه‌های مبتذلی در دانشگاه‌ها نباشیم؟


انتهای پیام/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته