دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1394 - 13:37
رئیس سازمان بهزیستی در بازدید از سرای احسان خبر داد:

افزایش سرانه یارانه مراکز نگهداری معلولان و بیماران اختلالات روانی

محسنی بندپی از افزایش سرانه یارانه افراد تحت پوشش سرای حسان خبر داد و گفت: یارانه این افراد از 400 هزار تومان به 520 هزار تومان افزایش خواهد یافت همچنین تا 15 آبان ماه یک دستگاه آمبولانس به این مرکز اختصاص خواهد یافت و بودجه سالانه این مرکز از 4/5 میلیارد تومان در سال به 5 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
کد خبر : 45188

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسنی بندپی در بازدید از موسسه خیریه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی سرای احسان که محل نگهداری بیماران مزمن اسکیزوفرنی گفت: متاسفانه در بخشی از مشکلات کشور در حوزه اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است زیرا اقتصاددانان برنامه‌های توسعه کشور را تدوین می کنند و نگاه اجتماعی به موضوعات ندارند بر همین اساس دست ما خالی است و قدرت چانه‌زنی برای مطالبه‌گری در حوزه آسیب‌های اجتماعی با دستگاه‌های اجرایی نداریم.


وی افزود: روند بیماری‌های قلبی عروقی، حوادث ترافیکی، سوانح و سالمند شدن باعث شد با جامعه‌ای روبرو شویم که روز به روز بر میزان معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی آن افزوده می‌شود بر همین اساس در دولت تدبیر و امید سه راهبرد اصلی را مورد بررسی قرار دادیم و تمام تلاش خود را به سمت پیشگیری از شیوع معلولیت‌ها معطوف کردیم.


رئیس سازمان بهزیستی گفت: امروز اختلالات ژنتیکی و متابولیکی در کشورهای اروپایی و آمریکایی ریشه کن شده است اما نمی‌توان گفت که جغرافیای این مناطق باعث کاهش این اختلالات شده است بلکه استفاده از علم و تکنولوژی باعث موفقیت این کشورها بوده است.


محسنی بندپی گفت: اگر ارائه خدمات به صورت تخصصی و استاندارد به افراد دچار اختلالات روانی ارائه شود این افراد می‌توانند خیلی زود به جامعه برگردند و می‌توانیم سالانه تعداد زیادی از افراد مبتلا به آسیب‌های روانی را به زندگی عادی و طبیعی برگردانیم.


وی یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد همکار سازمان بهزیستی هستند سیستم دولتی یک ظرفیت و ساز و کار محدودی برای اداره خدمات دارد اما در بخش خصوصی خیران می‌توانند خدمات بسیاری را به مردم ارائه کنند. متاسفانه در همه بخش‌های ارائه خدمات قیمت تمام شده را مشخص کرده‌ایم اما در خدمت سلامت اجتماعی تا کنون غفلت شده است و برای سلامت جسمی و روحی مردم قیمتی پیدا نکرده‌ایم به طوری که در دولت نهم و دهم 77 میلیون جمعیت ایران را از یارانه برخوردار کردیم اما امروز می‌بینیم که یارانه‌بگیران واقعی این افراد هستند همچنین لایحه‌ای در مجلس تحت عنوان قانون جامع حمایت از معلولان مورد بازنگری قرار گرفت تا معلولان و نیازمندان واقعی از حقوق و وسایل رفاهی برخوردار شوند.


محسنی بندپی از افزایش سرانه یارانه افراد تحت پوشش سرای حسان خبر داد و گفت: یارانه این افراد از 400 هزار تومان به 520 هزار تومان افزایش خواهد یافت همچنین تا 15 آبان ماه یک دستگاه آمبولانس به این مرکز اختصاص خواهد یافت و بودجه سالانه این مرکز از 4/5 میلیارد تومان در سال به 5 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.


رئیس سازمان بهزیستی همچنین در خصوص ساخت مجموعه ای در جوار سرای احسان برای رفاه حال خانواده های مددجویان گفت: برای ساخت هر مجموعه‌ای باید به پیشرفت 50 درصدی برسد تا سازمان بهزیستی بتواند برای اتمام آن مشارکت کند بنابراین باید برای تقویت انگیزه‌های خیرخواهانه و مردمی تلاش کنیم.


وی همچنین از راه‌اندازی سامانه ای در راستای تحقق خیر جمعی و درمان خبر داد و گفت: توافق‌نامه‌ای که با سازمان نظام پزشکی برای درمان افراد نیازمند و معلول منعقد کردیم و سازمان نظام پزشکی اعلام کرده در صورتی که یونیت‌های دندانپزشکی را در سرای احسان مستقر کنند تعدادی از پزشکان به صورت شیفتی برای ویزیت و معاینه این افراد در این مرکز حضور خواهند یافت.


به گزارش آنا، نشست صمیمی با خیرین و خادمین سرای احسان «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، «هدایت‌الله جمالی‌پور» فراماندار شهرری، «مصطفی کوکبیان» دبیرکل حزب مردم سالاری و عضو هیئت مدیره مرکز نگهداری و توانمندسازی بیماران روانی مزمن سرای احسان، «حسین نحوی‌نژاد» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و جمعی از خیرین حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته