دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1394 - 11:10
معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت:

برنامه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ 85 درصد رضایتمندی مردم را به همراه داشت

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: بسته ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها بیشترین رضایتمندی را در کشور ایجاد کرده است که خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم در این خصوص 85 درصد رضایتمندی مردم را جلب کنیم.
کد خبر : 44723

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا دکتر علی ماهر در همایش نکوداشت مجریان برتر برنامه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها گفت: در این برنامه به تقدیر از بیمارستان‌های برتر کشور خواهیم پرداخت که وزارت بهداشت انتخاب بیمارستان‌های برتر را به عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها گذاشت و پس از اینکه دانشگاه‌ها بیمارستان‌های برتر استان را معرفی کردند کمیته‌ای در وزارت بهداشت تشکیل شد و بیمارستان‌ها را با معیارهای خود مورد ارزیابی قرار داد.


معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: از آنجایی که مستندسازی بیمارستان‌های برتر برای ما در اولویت بود بر این اساس از بیمارستان‌های معرفی شده درخواست کردیم که فیلم و عکس به همراه گزارشات خود به کمیته ارسال کنند تا تمام اسنادی که بر اساس آن بیمارستانی به عنوان بیمارستان برتر منتخب می‌شود مستندسازی شود.


وی افزود: در سال 1392 برنامه‌ها و دستاوردهایی از سوی وزارت بهداشت به رئیس جمهوری دادیم که از برنامه 20 گانه 8 برنامه در قالب 7 بسته اجرایی از سوی رئیس جمهوری تصویب و به مرحله اجرا در آمد که در اردیبهشت سال گذشته برنامه ارتقاء خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها جزو اولین بسته‌هایی بود که توسط وزیر بهداشت ابلاغ و اجرایی شد.


ماهر عنوان کرد: بهسازی ساختمان و تاسیسات بیمارستان، اقلام و تجهیزات و تکمیل نیروی انسانی از مهم ترین برنامه‌های ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها بود که خوشبختانه توانستیم تا حدود بسیاری به این اهداف نزدیک شویم.


معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته اقلام و تجهیزات بسیاری خریداری و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت که در این خصوص از مناطق محروم آغاز کردیم گرچه بعضی استان‌های بزرگ مانند اصفهان، خراسان رضوی و فارس از نظر اقلام و تجهیزات محروم‌تر بودند اما بر اساس نگاهی که در کشور وجود دارد ما توزیع اقلام و تجهیزات را از مناطق محروم آغاز کردیم که البته تجهیزات بیمارستان‌های بزرگ نیز خریداری شده و توزیع خواهد شد.


وی با بیان اینکه کمبود پرستاری در بیمارستان‌های کشور بسیار جدی است گفت: به همین دلیل بخشی از اعتبارات هتلینگ بیمارستان‌ها را به رفع این کمبود اختصاص دادیم و برخی پرستاران شرکتی را استخدام کردیم تا به استانداردها نزدیک شویم که البته در این خصوص مخالفت‌های زیادی وجود داشت اما نیاز به جذب پرستار در کشور بسیار جدی بود.


ماهر افزود: برای ارتقاء خدمات پرستاری بودجه‌ای در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت تا استراحتگاه پرستاری داشته باشند.


وی در ادامه با توجه به اولویت بعدی وزارت بهداشت برای ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ گفت: اولویت بعدی ما این است که مبلغی را به عنوان علی الحساب برای تعمیر اتاق عمل و تکمیل اورژانس و تعمیرات تاسیسات در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهیم که در این خصوص وزارت بهداشت ارزیابی‌های خود را انجام خواهد داد و در صورت نیاز اعتبارات را اختصاص خواهد داد.


معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: بسته ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ بیشترین رضایتمندی را در کشور ایجاد کرده است و خوشبختانه موفق شده است که 85 درصد رضایت مندی مردم را داشته باشد که البته ارتقاء این خدمات نیاز به صبر دارد.


در ادامه این همایش مهندس احمدی معاون مدیر کل دفتر فنی وزارت بهداشت در خصوص کلیات برنامه ارتقاء خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها گفت: در اردیبهشت سال گذشته این برنامه اجرایی شد که با گذشته یک و نیم سال از اجرای آن به 80 درصد اهدفا این طرح بر اساس سیاست‌هایی که تعریف شده بود دست یافتیم که خوشبختانه به دنبال آن رضایتمندی مردم را نیز به همراه داشت.


وی افزود: در اجرای این طرح بیمارستان‌ها به کارگاه‌های ساختمانی تبدیل شده بودند که جزو کارهای ماندگار وزارت بهداشت محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته