دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1398 - 14:12

فعالیت پنهانی سگ‌های رباتیک در آمریکا

پلیس ماساچوست به صورت پنهانی شروع به استفاده از سگ رباتیک در سطح شهر کرده است.
کد خبر : 446801
dims (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از انگجت، کمپانی بوستون داینامیک همواره به دنبال راه‌هایی برای استفاده از ربات‌هایش بوده اما شواهد جدید نشان می‌دهد که سگ‌های رباتیک این کمپانی جایگاه ویژه‌ای در پلیس ایالتی ماساچوست پیدا کرده‌اند.


براساس گزارش‌ها سگ‌های رباتیک بوستون داینامیک از آگوست تا نوامبر در تیم بمب‌یابی و خنثی بمب پلیس ایالتی ماساچوست کار می‌کنند. باوجود این که به نقش این ربات‌ها به صورت مستقیم اشاره نشده اما سخنگوی پلیس ماساچوست در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این ربات‌ها به‌عنوان دستگاه مشاهده از راه دور و متحرک برای تحت نظر قرار دادن دستگاه‌های مشکوک و مکان‌های خطرناک استفاده می‌شده است.


به گفته سخنگوی پلیس، این ربات‌ها در کنار آموزش در دو رویداد واقعی نیز شرکت داشته‌اند. پلیس ماساچوست نرم‌افزار سگ‌های رباتیک بوستون داینامیک را تغییری نداده یا آنها را به سلاح تجهیز نکرده است. البته پلیس نمی‌توانسته این ربات‌ها را به اسلحه تجهیز کند چراکه مجوز کمپانی بوستون داینامیک هرگونه سواستفاده از این ربات‌ها که منجر به آسیب رساندن به مردم شود را ممنوع کرده است.


این کمپانی ادعا می‌کند که اهداف صلح‌آمیزی از توسعه و ساخت ربات‌ها دارد و به‌همین دلیل به جای فروش، آنها را اجاره می‌دهد. این امر به بوستون داینامیک اجازه می‌دهد که در صورت تخطی مشتری از قوانین این کمپانی، اجاره‌نامه را فسخ کنند و ربات‌ها را پس بگیرند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته