دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1395 - 09:10

ربات جهنده به بیرون از شرکت پرید + ویدئو

ویدئوهای لو رفته از ربات جهنده و عجیب شرکت بوستون داینامیکز، شگفتی بسیاری در فضای مجازی ایجاد کرده و امیدهای نوینی برای آینده رباتیک به وجود آورده است.
کد خبر : 156227

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Gizmodo، شرکت بوستون داینامیکز را با ربات انسان‌نمایی می‌شناسند که در ابعاد واقعی ساخته‌ شده است و به‌ آسانی در سطوح مختلف راه می‌رود. این شرکت همچنین ربات‌هایی به شکل سگ و قاطر برای دارپا (سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی) ساخت که پس از آزمایش در میدان‌های نبرد، به دفتر اصلی بازگردانده شدند اما این‌ بار رباتی مخفی از آن لو رفته است که تلفیق عجیبی از انسان و چرخ است.


رباتی که در تصاویر دیده می‌شود، در شبکه اجتماعی یکی از محققان لو رفت و علی‌رغم اینکه شرکت از او درخواست کرد تا آن را از دسترس خارج کند، در تمامی اینترنت پخش شد و همه را شگفت‌زده کرد. در این تصاویر رباتی چرخ‌دار دیده می‌شود که با استفاده از زانوهایش می‌تواند از روی موانع بپرد و با سرعت به راهش ادامه دهد. ظاهرا هدف از ساخت این ربات حمل انسان در محیط‌هایی‌ است که حضور امدادگر خطرناک خواهد بود اما تصور کنید چنین وسیله‌ای برای حمل معلولان یا حتی سرگرمی کنار ساحل در اختیار عموم قرار گیرد.


از آنجا که ویدئوی منتشر شده ربات بی‌نام، یک درز اطلاعاتی محسوب می‌شود، هیچ جزئیاتی از قابلیت‌ها و پروژه در دسترس نیست اما آنچه در تصاویر دیده می‌شود این است که این ربات نسبت به «اطلس»، ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکز، چالاک‌تر است ولی فقط در سطوح صاف و کم‌دست‌انداز کاربرد دارد. به عقیده یک کارشناس، این ربات تازه بسیار ارزان‌تر از اطلس خواهد بود اما مانند او نمی‌تواند روی هر سطحی راه برود و فقط از پس موانع با شکل مشخص برخواهد آمد.







مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته