اغلب نوآوریهای کسبوکار نتیجه جستجوهای آگاهانه و هدفدار کارآفرینان است
به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تلاش بسیاری توسط پژوهشگران کارآفرینی صورت گرفته است تا جنبههای بیشتری از تعبیر «فرصت» در کارآفرینی روشنتر شود. مفهوم فرصت در ادبیات کارآفرینی حاصل زوایای تجربیات مختلف کارآفرینان در روندهای کسبوکار است.
باتوجه به اهمیت پژوهشهای مرتبط با کشف فرصت، تدوین ایدههای کارآفرینانه در مجموعه مطالعات کارآفرینی و نیز این نکته که چهارچوبهای نظری مختلف برای تبیین این پدیده توسط پژوهشگران ارائه شده برخی محققان تلاش کردهاند تجربیات کارآفرینان را نیز در علوم نظری دخیل کنند.
الگوهای کشف فرصت و خلق فرصت ازجمله نکاتی است که کارآفرینان باید ضمن توجه به آنها کسبوکارهای خود را نیز نسبت به این دو تعبیر آمایش کنند.
اغلب نوآوریها نتیجه جستجوهای آگاهانه و هدفدار است. با بررسی بر روی کارآفرینان حوزه فناوریهای پیشرفته، ثابت میشود که 52 درصد از این کارآفرینان فرصت را از طریق جستجوی فعالانه و زیرکانه پیدا کردهاند.
جنبههای فکری و خلاقیتی تشخیص فرصت نیز از اهمیت بسیار بالایی دربین کارآفرینان داراست. تشخیص فرصت یک فرآیند است و ممکن است برخی مراحل این فرآیند قابل مشاهده نیز نباشد.
انتهای پیام/4116/
انتهای پیام/