مهمترین کاربرد مدلهای کسبوکار طرح و بررسی چالشهای استارتآپها است
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهمترین کاربرد مدل کسبوکار، پرسیدن سوالات هوشمندانه، طرح چالشها و یکپارچه از طراحان و ارزیابان یک مدل کسبوکار در حال تاسیس یا در حال اجرا است. در رابطه با مدل کسبوکار استارتآپها و موسسات، چند سوال اساسی مطرح و روشهایی برای پاسخ دادن به آنها ارائه میشود.
تعیین مشتریان و ویژگیها، نیازها و مسائل آنها برای طراحی مدلی که بتواند ارزشی برای مشتریان خلق کند و در صحنه اقتصاد و رقابت موقعیتی بیابد اولین قدم اساسی در طراحی مدل کسبوکار است.
به منظور مطلع کردن مشتری در جریان خرید، راهنمایی او پس از انجام خرید و یا کمک به او در حل مسائل بهره برداری از محصول و خدمت است سازمان های موفق برای این ارتباط و ایجاد اطمینان خاطر برای مشتری و رفع نیاز های او در فهم محصول و استفاده بهتر از آن راه کاری می اندیشد.
طبعاً درآمدها از هزینهها بیشتر و چگونگی کاهش آنها بخش مهمی از مدل کسبوکار است. بررسی هزینهها و تجزیه و تحلیل آنها میتواند در تحلیل بسیاری از چالشها اثرگذار باشد.
انتهای پیام/4116/
انتهای پیام/