۱۰ اتومبیل پرفروش تاریخ را بشناسید
به گزارش گروه رسانههایدیگر خبرگزاری آنا، بعضی از اتومبیلها در حال رفت و آمد هستند! تولید برخی از آنها چندین سال به طول میانجامد؛ اما به محض خروج از خط تولید، به راحتی فراموش شده و به تاریخ میپیوندد.
ولی برخی از اتومبیلها سالها تولید شده و رکورد میزان فروش را جابهجا میکنند. تولید اتومبیلهای مذکور بهحدی بوده که اکنون در هر خیابان، شهر و... امکان حضور یکی از آنها وجود دارد. البته مطمئناً اتومبیلهای یادشده خیلی جالب و هیجانانگیز نبوده و بیشتر بابِ میل جامعه قالب در هر شهر و کشوری هستند.
ما در ادامه تصمیم داریم که ۱۰ اتومبیل پرفروش تاریخ را به شما معرفی کنیم. البته باید توجه داشته باشید که لیست ما برروی اتومبیلهای سدان و هاچبک متمرکز شده و اثری از پیکاپها، شاسیبلندها، کامیونها و ونهای کوچک و... را در آن نمیبینید.
فورد فیستا: ۱۵ میلیون دستگاه
دورهمی پرفروشترین اتومبیلهای جهان را با یکی از محصولات کمپانی فورد آغاز میکنیم. فورد فیستا (Ford Fiesta) از اواسط دهه ۱۹۷۰ به خط تولید کمپانی فورد رفت و هنوز هم به تولید میرسد.
فیستا در طول سالیان گذشته تغییرات فراوانی را تجربه کرده و میزانِ فروش خود را مدیونِ استقبال چشمگیر کشورهای اروپایی است. فورد فیستا رقیب جدی فولکسواگن گلف (Volkswagen Golf) و واکسهال آسترا (Vauxhall Astra) است. امروزه خبر میرسد احتمالاً کمپانی فورد تولید مدل فیستا را در آیندهای نزدیک متوقف خواهد کرد.
فولکسواگن پاسات: ۱۵ میلیون دستگاه
فولکسواگن پاسات (Volkswagen Passat) یک سدان خانوادگی و ایدهآل است. پاسات را یکی از رقبای جدی تویوتا کمری (Toyota Camry) و هوندا آکورد (Honda Accord) میدانند. با این وجود باید توجه داشت که پاسات نسبت به رقبای خود امکاناتِ بیشتری داشته و فولکسواگن بیشتر برروی تجملات و ارائه بستههای سفارشی تمرکز کرده است.
برخی از امکانات و ویژگیها پاسات را تنها در اتومبیلهای گرانقیمت و رده بالای بازار میتوان دید. همین موضوع باعث میشود که احتمالاً شما تصور کنید که فولکسواگن پاسات اتومبیلی گرانقیمت بوده و اغلب مردم توان خریداری آن را ندارند. ولی باید گفت که قیمت پاسات بسیار مقرون به صرفه بوده و به همین دلیل این محصول به یکی از پرفروشترین اتومبیلهای تاریخ تبدیل شده است.
فورد مدل تی: ۱۵ میلیون دستگاه
هنری فورد (Henry Ford) اتومبیل را اختراع نکرد؛ اما با مونتاژ مدل تی، اولین اتومبیلی را ساخت که اکثر مردم توان خریداری آن را داشتند. فورد موفق شد که از سال ۱۹۰۸ تا سال ۱۹۲۷ مدل تی (Ford Model T) را به تولید رسانده و در این مدت نزدیک به ۱۵ میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند.
مدل تی صنعت خودروسازی آمریکا را متحول کرده و باعث شد که به یکی از بازوهای اصلی قدرت اقتصادی ایالاتمتحده آمریکا تبدیل شود. در حال حاضر فورد مدل تی بهعنوان یک اتومبیل کلاسیک و مهم، مورد توجه کلکسیونرهای جهان بوده و آنها میتوانند با پرداختِ مبلغی نسبتاً زیاد، تعدادی از مدل تیهای سالم را خریداری کنند.
هوندا آکورد: ۱۷ میلیون دستگاه
در دهه ۷۰ میلادی هوندا آکورد (Honda Accord) برای اولینبار و بهعنوان یک اتومبیل کم مصرف و دارای ویژگیهای لوکسِ استاندارد معرفی شد. این محصول سالها بعد به یکی از پرفروشترین اتومبیلهای جهان تبدیل شده و به علت اعتمادپذیری و کیفیت مطلوب به شهرت فراوانی رسید. آکورد از سال ۱۹۸۹ بهعنوان یکی از پرفروشترین اتومبیلها در ایالاتمتحده شناخته میشود.
فورد اسکورت: ۱۸ میلیون دستگاه
فورد اسکورت (Ford Escort) یکیدیگر از اتومبیلهای پرفروش بوده و در تمام جهان شناخته شده است. اسکورت در سال ۱۹۸۱ در ایالاتمتحده آمریکا معرفی شد؛ اما فروش خوبی نداشت و مردمِ آمریکا از آن استقبال چشمگیری نکردند.
ولی در اروپا داستان متفاوتی رقم خورد و اسکورت که از سال ۱۹۶۸ در قاره سبز حضور داشت؛ برای سالهای متمادی بهعنوان یکی از پرفروشترین و پرطرفدارترین اتومبیلهای بازار اروپا شناخته شد. اسکورت به حفظ جایگاه کمپانی فورد در قاره اروپا کمک کرد.
اسکورت در بریتانیا فروش زیادی داشت و به یک اتومبیل ملی تبدیل شد. برای اثبات محبوبیت اسکورت به شما پیشنهاد میکنیم که آخرین قسمت از فصل سوم برنامه تور بزرگ (Grand Tour) را ببینید. اکنون فورد اتومبیلی به نام اسکورت را در چین به تولید میرساند.
هوندا سیویک: ۱۸ میلیون دستگاه
هوندا سیویک (Honda Civic) مانند مدل آکورد به دلیل طول عمر و رعایت استانداردهای سطح بالا به شهرت فراوانی رسیده است. با این حال باید آکورد و سیویک را از یکدیگر جدا کرد؛ زیرا سیویک همه چیز داشته و بهعنوان یک اتومبیل ساده و دوست داشتنی برای رفت و آمدهای روزانه مورد استفاده قرار میگیرد.
البته باید توجه داشت که کیفیت رانندگی با نسخه اسپرت «Type-R» هوندا سیویک تفاوت چندانی نسبت به نسخههای معمولی آن ندارد.
لادا ریوا: ۱۹ میلیون دستگاه
لادا ریوا (Lada Riva) را به نامهای (AutoVAZ VAZ-۲۱۰۵)، (Lada Nova) و... میشناسند. این اتومبیل برای اولینبار در سال ۱۹۸۰ در اتحاد جماهیر شوروی سابق متولد شد. البته باطن و ذات ریوا ریشههایی قدیمی و کهنه داشته و برای تولید ریوا از پلتفرم نسخه سال ۱۹۶۶ فیات ۱۲۴ (Fiat ۱۲۴) استفاده کردند.
میلیونها نفر از مردم جهان لادا ریوا را بهعنوانِ اتومبیلِ منتخب خود برگزیده و یک رانندگی ارزان و قابل اعتماد را در شرایط سخت آب و هوایی اتحاد جماهیر شوروی تجربه میکردند. لادا ریوا در سال ۲۰۱۲ با تغییرات چشمگیری راهی بازار شد؛ اما روسیه قید تولید آن را زد و تنها کشور مصر نسخههایی از ریوا را تا سال ۲۰۱۵ مونتاژ کرد.
فولکسواگن بیتل: ۲۳ میلیون دستگاه
فولکسواگن بیتل (Volkswagen Beetle) بهعنوان اتومبیلی اقتصادی و برای استفاده مردم در آلمان نازی متولد شد. بیتل نمادی از رویای یک دیکتاتور بوده و در دهه ۶۰ میلادی شهرت فراوانی داشت.
بیتل طول عمر زیادی داشته و رکورد طولانیترین مدت زمان حضور برروی خط مونتاژ کارخانهجات تولید اتومبیل در سراسر جهان را در اختیار داشت. هیتلر در سال ۱۹۳۸ عامل تولد بیتل شد و در دهه ۱۹۶۰ اتومبیل مزبور به عنوان نماد جنبش ضد فرهنگی شناخته شده و به شهرت فراوانی رسید.
فولکسواگن گلف: ۳۰ میلیون دستگاه
فولکسواگن گلف (Volkswagen Golf)، ربیت (Rabbit) یا کیرببی (Caribe) را باید پرفروشترین اتومبیل تاریخ کمپانی فولکسواگن دانست. فولکس مدل گلف را در سال ۱۹۷۴ معرفی کرد و اکنون بیش از ۳۰ میلیون دستگاه از انواع مختلف آن را به فروش رسانده است.
نسخه جیتیآی (GTI) گلف با پیشرانه توربوشارژ خود یک افسانه شده و جهانِ هاچبکها را تغییر داده است. امروزه گلف با شکل و شمایل متفاوتی به بازارها آمده و همه نظارهگرِ درخشش نسخه الکتریکی گلف با نام «E-Golf» هستند.
تویوتا کورولا: ۴۳ میلیون دستگاه
اولین تویوتا کورولا (Toyota Corolla) جهان در سال ۱۹۶۶ از خط تولید خارج شده و اندکی بعد در قلب ما جای گرفت! این اتومبیل تا سال ۱۹۷۴ به عنوان پرفروشترین اتومبیل جهان شناخته میشد.
اکنون کمپانی تویوتا بیش از ۴۳ میلیون دستگاه از انواع مختلف کورولا را به فروش رسانده است. کورولا مورد توجه طبقه متوسط جامعه بوده و به شدت قابل اعتماد است. این اتومبیل بسیار با دوام بوده و برای تولید مدلهای جدید آن از بهروزترین و بهترین فناوریها استفاده شده است.
منابع: autoblog، hotcars
انتهای پیام/
انتهای پیام/