حمایت از شرکتهای دانشبنیان در حد حرف باقی مانده است/ برای پرداخت حقوق و حق بیمه پرسنل با مشکل مواجهیم
امیر رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اصلیترین مشکلات و دغدغههای فعالین حوزه استارتآپ خود را نبود سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: ازآنجاییکه این محصول دانشبنیان توانسته است بهصورت مستقیم برای ۱۲ نفر شغل ایجاد کند، نبود منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق و حق بیمه کارکنان، روند کار شرکت را با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: پرداخت حق بیمه برای ۱۲ نفر که بهواسطه این فعالیت مشغول به کار شدهاند، ماهانه مبلغی در حدود ۶ میلیون تومان است. برخی شعارهای حمایت از شرکتهای دانشبنیان بههیچوجه عملی نمیشود؛ چراکه برای برخورداری از تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد ۱۱ درصدی شرایط سختی پیش رو قرار دادهاند که دست یافتن به آن امکانپذیر نیست.
مدیرعامل شرکت دانشبنیان شبکه تخفیف هوشمند اَکسس تصریح کرد: با کمک گروهی ۴ نفره برای ساماندهی شبکههایی که تخفیف برای مشتریان خود در نظر میگیرند، سیستم جامع باشگاه مشتریان را راهاندازی کردیم، صاحبان مشاغل و خدمات از این طریق میتوانند یک بانک جامع اطلاعاتی از مشتریان خود را داشته باشند و تخفیف محصولات خود را مدیریت کرده و نیازهای اساسی مشتریان را بهخوبی سنجیده و به کار بگیرند.
دانشگاه آزاد اسلامی حامی استارتآپهای بومی
وی فعالیتهای این شرکت را که بهعنوان یک محصول دانشبنیان شناختهشده است بهعنوان یک دانش بومی قابل رقابت با مشابه خارجی عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اولین و مهمترین حامی برای تولید این محصول دانشبنیان بود که در بخش شرکتهای دانشبنیان دانشگاه آزاد اسلامی توانستیم فضای مناسبی برای آغاز کار در اختیار بگیریم؛ این اولین قدم برای شروع یک کار نوین در کشور بود.
این فارغالتحصیل دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این مجموعه در سال ۱۳۸۷ به نام پارس افزار الوند فعالیت خود را آغاز و از ابتدای سال ۹۷ شرکت دانشبنیان ستآپ تأسیس شد که با استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، اقدام به تولید نرمافزار و اپلیکیشنهای موبایل کرده است. در راستای فعالیتهای دانشبنیان از قبیل طراحی و تولید راهکارهای نرمافزاری و اپلیکیشنهای موبایل و بهعنوان بخش خصوصی فعال در پیکره فناوری اطلاعات آماده ارائه خدمات به سازمانها و شرکتهای سراسر کشور است که در سه سطح مختلف برای سازمانها، پذیرندگان و کاربران نهایی با ظاهر مشابه ولی امکانات متفاوت طراحی شده است.
شرایط پیچیده و غیرممکن برای دریافت تسهیلات!
مدیرعامل شرکت دانشبنیان شبکه تخفیف هوشمند اَکسس با اشاره به حمایتهای صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: شعار حمایت از شرکتهای دانشبنیان در حوزه استارتآپها تنها به ارائه مشاوره، برگزاری کلاسهای آموزشی و عارضهیابی محدود شده است.
وی افزود: برای نمونه جهت برخورداری از این تسهیلات بایستی فاکتور اولیه ۱۰۰ میلیونی در سال ارائه شود تا صندوق بتواند ۳۰ درصد از آن مبلغ را پرداخت کند. درحالیکه هزینههای حاصل از خدمات محصول دانشبنیان ما چنین رقم بالایی ندارد.
وی با اشاره به شرایط سخت دریافت تسهیلات قرضالحسنه اظهار کرد: برای کارآفرینی جهت اشتغال ۵ نفر، نفری ۲۰ میلیون وام قرضالحسنه در نظر گرفته شده است که بایستی جذب نیرو بعد از اسفندماه سال قبل باشد. عملاً این گزینه نیز برای ما غیرقابل استفاده است.
رهبری گفت: یک شرکت تازه تأسیس دریکی دو سال اول حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای هزینههای اجازه دفتر، حقوق و دستمزد و... صرف میکند که حمایت مالی با کارمزدهای پایین از ضروریات ادامه فعالیت در این قبیل مشاغل است.
تبلیغات موفق بدون صرف هزینه بازاریابی
مدیرعامل شرکت دانشبنیان شبکه تخفیف هوشمند اَکسس افزود: این استارتآپ برای مدیریت بازاریابی، از انواع پلنهای مارکتینگ استفاده کرده است که برای جذب مشتری از بازاریابی شبکهای، برای شناخت رفتار مشتری از بازاریابی عصبی، برای وفادار سازی و دائمی شدن مشتریان از بازاریابی محتوا و برای تحقق فروش بیشتر از بازاریابی ربایشی استفاده میشود.
وی اظهار کرد: کاربران شبکه تخفیف هوشمند اَکسس از طریق app، پذیرندگان طرف قرارداد و ارائهکننده تخفیف را مشاهده میکنند. (البته فروشگاههای همصنف پذیرنده به مشتریان او نمایش داده نمیشود) مراجعهکنندگان پس از مشاهده محل فروشگاه بر روی نقشه، درصد تخفیف ارائهشده و کاتالوگ پذیرندگان، فروشگاه مدنظر را انتخاب و اقدام به خرید میکنند. در این صورت پذیرندگان طرف قرارداد بدون صرف هزینه بازاریابی و تبلیغات موفق به جذب مشتریهای جدید میشوند.
ترغیب مشتریان به خرید بیشتر با کمک هوش مصنوعی
فارغالتحصیل دانشگاه آزاد با اشاره به امکانات و خدمات ویژه این محصول گفت: این شبکه برای تبدیل مشتریان به همراهان دائمی و با استفاده از دو مفهوم اعتبار و امتیاز میتواند پلنهای متنوعی برای تخفیفدهی و امتیازدهی طراحی کند. برای ایجاد جذابیت در جلب مشارکت مشتریان میتوان در ازای همراهی مشتریان به آنها امتیاز اعطاء کرده و با برگزاری قرعهکشی از آنها تقدیر کند. اَکسس میتواند رفتار مشتریان را تحلیل و با تشویق از طریق تخفیفدهی و امتیازدهی در ازای خرید بیشتر به مشتریان، آنها را به انجام خرید در آینده ترغیب کند.
وی با بیان اینکه کاربران این اپلیکیشن در همه جا، برای همه چیز و در همه وقت میتوانند تخفیف بگیرند، گفت: مشتریان هر میزان که وفادارتر باشند میتوانند از تخفیف بیشتری برخوردار شوند. شرکت ستآپ از معدود شرکتهای ایرانی است که با تکیه بر دانش فارغالتحصیلان دانشگاهی اقدام به طراحی دستگاههای POS بهصورت کاملاً بومی کرده است. این دستگاه در مقایسه با نمونههای مشابه خارجی از قابلیتهای بسیار بالاتری برخوردار است.
رهبری در پایان خاطرنشان کرد: در سطح دیگری مشتریان بهوسیله نرمافزار تلفن همراه، وارد یک شبکه تخفیف هوشمند میشوند که در همهجا، همهوقت، برای همهچیز و همهکس قابلاستفاده است. بهوسیله ابزار هوش مصنوعی با در میان گذاشتن علایق و سلایق خود و شرکت در نظرسنجیها، پذیرندگان را در ارائه مناسبتر کالا و خدمات یاری میکنند.
انتهای پیام/۴۱۰۸/پ
انتهای پیام/