دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1398 - 11:43

فروش آنلاین سیگارهای الکترونیک در چین ممنوع شد

چین از فروشگاه‌های آنلاین خواست تا فروش سیگارهای الکترونیک و ویپ را متوقف کنند.
کد خبر : 443150
dims.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از انگجت، ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیک و ویپ تبدیل به پدیده‌ای جهانی شده است. سازمان تنظیم مقررات تنباکوی چین از فروشگاه‌های آنلاین خواسته تا به صورت موقت فروش سیگارهای الکترونیک را متوقف کنند. به‌عبارت دیگر این کشور فروش آنلاین سیگارهای الکترونیک را ممنوع کرده است.


به گفته مقامات چین، این اقدام برای حفظ سلامت فیزیکی و روانی نوجوانان اتخاذ شده است. هنوز مشخص نشده که ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیک در چین چه زمانی به پایان خواهد رسید. این نخستین باری نیست که خرده‌فروشان چینی فروش سیگارهای الکترونیک را متوقف کرده‌اند اما این منع فروش این بار گسترده‌تر از دفعه‌های گذشته است. در ماه سپتامبر، سیگارهای الکترونیک « Juul» تنها یک هفته بعد از ورد به بازار چین، از فروشگاه‌ها جمع‌آوری شد.


اگر ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیک پابرجا بماند، ضربه جدی به ساخت سیگار الکترونیک در این کشور وارد می‌شود. 300 میلیون نفر در چین سیگاری هستند که از سیگارهای الکترونیک و ویپ نیز استفاده می‌کنند. از سوی دیگر این ممنوعیت تهدیدی برای تولیدکنندگان سیگارهای الکترونیک و فروشگاه‌های آنلاین که آنها را به فروش می‌رسانند، به شمار می‌رود. ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیک می‌تواند بر دولت چین نیز تأثیر بگذارد چراکه تقریباً 6 درصد از درآمد دولت از مالیات تنباکو تأمین می‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته