دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1398 - 09:55
مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری:

130 هزار زن روستایی و عشایری از طریق صندوق‌های اعتباری شاغل شده‌اند

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت: بیش از 130 هزار نفر از زنان روستایی و عشایری از طریق عضویت در صندوق‌های اعتبار خرد، شاغل شده‌اند.
کد خبر : 441379
N82847641-72210310.jpg

فروغ‌السادات بنی‌هاشم در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به روز جهانی زن روستایی و عشایر، درباره فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری کشور اظهار کرد: در سالهای اخیر مشارکت زنان روستایی و عشایری در توسعه کشاورزی و روستایی به طور کمی و کیفی افزایش یافته است.


وی افزود: نرخ دانش‌آموختگان دانشگاهی زن در مناطق روستایی و عشایری از 2 درصد در سال 65 به 57 درصد در سال 95 رسیده است. این امر موجب گرایش و استقبال بیشتر آنها از بهره‌گیری از دانش و فنون جدید در کار و فعالیت شده است. از این رو وزارت جهادکشاورزی از طریق  ظرفیت‌سازی، نهادسازی و توسعه اشتغال و کارآفرینی در مناطق روستایی و عشایری شرایط مناسبی را برای توسعه مشارکت  زنان  فراهم کرده است.


مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان گفت: اکنون 15 هزار تسهیل‌گر توسعه روستایی و بیش از 200  تسهیل‌گر عشایری فعال هستند.  


مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری اظهار کرد:‌ از دیگر پروژه‌های زنان روستایی و عشایری حمایت از تشکیل صندوق‌های خرد محلی است. در حال حاضر 3 هزار و 400 صندوق خرد وجود دارد که یک‌هزار و 800 مورد آن با همکاری صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده است. این صندوق‌ها بیش از 20 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و نرخ باز پرداخت آنها بالای 95 درصد است.


وی افزود: بیش از 130 هزار نفر از زنان روستایی و عشایری از طریق عضویت در صندوق های اعتبار خرد، شاغل شده‌اند.


بنی‌هاشم ادامه داد:‌ از دیگر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، تقویت نقش زنان در توسعه پایدار و مدیریت صحیح آب و خاک است. این برنامه با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و از طریق انعقاد موافقت‌نامه فی‌مابین، اجرایی می‌شود.


مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان عنوان کرد: ‌با اجرای  این موافقت‌نامه بیش از 22 هزار نفر در سه سال تحت پوشش برنامه آموزش تولید و مصرف محصولات گواهی شده قرار گرفتند. با اجرای این پروژه 140 تولید کننده همه آزمایشات لازم را برای اخذ استاندارد تشویقی و گواهی حد مجاز آلاینده‌های شیمیایی انجام دادند و  با ثبت‌نام در سایت «سرگانیک» به دنبال اخذ استاندارد تشویقی هستند.


وی افزود: استقبال زنان روستایی و عشایری از اجرای این طرح و حمایت معاونت امور زنان و خانواده باعث استمرار این طرح شده است و تداوم اجرای این طرح، موضوع تولید و مصرف محصولات گواهی شده را از مزارع به خانه‌ها کشانده و تبدیل به فرهنگ کرده است.


مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری بیان کرد:‌ در سال جاری با انعقاد تفاهم‌نامه چهار جانبه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت جهادکشاورزی، وزارت گردشگری و میراث‌فرهنگی و معاونت توسعه روستایی، پیش‌بینی شده است. حدود 300 محصول گواهی شده تولید شود و زمینه توسعه  گردشگری کشاورزی با رویکرد روستاهای سلامت فراهم شود و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نیز متعهد به پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات به تولید کنندگان محصولات دارای استاندارد تشویقی شده است.


 انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته