دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای در گفتگو با آنا:

فوتبالیست‌هایی که از گاری افتادند به ایران می‌آیند/ فقط پول‌ را هدر می‌دهیم

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: فوتبالیست‌هایی به ایران می‌آیند که از چرخه حرفه‌ای دنیا خارج شده‌اند و دلیل آن مریضی خودکفایی تولید ملی است.
کد خبر : 430440
5d89efc3c0923_5d89efc3c0926.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در شرایطی که وقت کافی داشتند تا در فصل نقل و انتقالات مهاجم جذب کنند، با خرید شیخ دیاباته و جونیور براندائو به بن‌بست خورده‌اند. در حال حاضر استقلال در آستانه جذب گری هوپر است و پرسپولیس هم قصد جذب مهاجم خارجی دیگری دارد. این خریدها هزینه‌های هنگفتی را در سال‌های اخیر روی دست باشگاه‌های سرخابی گذاشته است که برخی از آن‌ها منجر به جریمه‌ها و محرومیت‌های مختلفی از سوی فیفا شده است.


کاظم اولیایی درباره اینکه سرخابی‌ها باوجود خرید مهاجم خارجی در ابتدای فصل بار دیگر عزم خرید بازیکن خارجی دارند، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: این موضوع مشکل ریشه‌ای دارد. توقعات از باشگاه‌ها را برای هواداران بالا برده‌ایم. قهرمانی برای استقلال و پرسپولیس مهم‌ترین مسئله است و مدیران نمی‌توانند از تولیدات داخلی بازیکنانی را استفاده کنند که مشکلات تیم‌های‌شان را حل کنند.


مریضی خودکفایی تیم‌های پایه


وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر با کمبود ستاره در فوتبال ایران روبه‌رو بوده‌ایم. تیم‌های پایه به مریضی خودکفایی تولید ملی دچار شده‌اند. استعدادهای ناب فوتبالمان رشد نمی‌کنند و کسانی که تمول مالی دارند با هزینه‌های هنگفت می‌خواهند هواداران را حامی خود کنند. مدیران با دادن شعارهای مدیریتی هواداران را سرگرم کرده‌اند و برای آنکه به اهداف خود برسند دست به دامن بازیکنانی می‌شوند که از چرخه خارج شده‌اند.


جذب فوتبالیست‌های از گاری افتاده


مدیرعامل اسبق استقلال تأکید کرد: فوتبالیست‌های خارجی که در دنیای حرفه‌ای جهان استفاده از آن‌ها اقتصادی نیست و به‌اصطلاح ما از گاری افتاده‌اند، جذب تیم‌های بزرگ فوتبالمان می‌شوند و با توجه به افت کیفیتی که دارند، خسارت مالی روی دست باشگاه می‌گذارند و مدیران که این ضررها از جیب نمی‌دهند، مدیر بعدی را مسئول پرداخت بدهی می‌کنند. میراث مطالبات مالی همواره از مدیری به مدیر بعدی انتقال می‌یابد و اعتبارات باشگاه در سطح بین‌المللی دچار چالش‌های ناگوار می‌شود.


محسن خلیلی جونیور براندائو


شعارهای دهن‌پرکن مدیران برای بقا


وی یادآور شد: زمانی تیم استقلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد و در میان 120 تیم برتر فوتبال جهان قرار گرفت. پس از آن پاس عنوان قهرمانی در آسیا را به دست آورد و در خلال این قهرمانی‌ها تیم ملی فوتبال ایران توانست قهرمان بازی‌های آسیایی شود. آن زمان فوتبال باشگاهی ایران در صدر آسیا بود و الان در رتبه هشتم یا نهم قرار می‌گیریم. دلیل این اتفاقات شعارهای دهن‌پرکنی است که مدیران برای بقای موقت خود سر می‌دهند و در نهایت دچار شکست‌های مالی هستند.


جریمه بی‌کفایتی مدیران


اولیایی خاطرنشان کرد: بسیاری از فوتبالیست‌های خارجی با این امید به ورزش فوتبال ادامه می‌دهند که روزی در کشورهای عربی و ایرانی بازی کنند. من کاری به فوتبالیست‌های خارجی که در تیم‌های عربی حضور دارند، ندارم ولی ما در ایران با اشتباهات مدیریتی به فوتبالیست‌هایی بها می‌دهیم که نمی‌توانند گره‌ای از مشکلات تیم بگشایند. داستان فوتبال ما داستان دادن جرائمی است که به خاطر بی‌کفایتی در مدیریت می‌پردازیم. هم پیاز تند را در دهان می‌گذاریم، هم شلاق می‌خوریم و در نهایت جریمه مالی را هم می‌پردازیم.


بازگشت سرمایه نداریم


وی تأکید کرد: نبود دلسوزی، تخصص و تعهد آفت مدیریت است. من معتقدم پولی که در فوتبال ایران هزینه می‌شود در مقایسه با فوتبال حرفه‌ای دنیا بسیار کمتر است ولی چون بازگشت سرمایه نداریم، هزینه‌ها کاملاً به چشم می‌آید. فیفا 211 عضو دارد که به‌تمامی اعضای خود کمک مالی می‌کند ولی ما نمی‌توانیم از این هزینه‌ها درآمدزایی کنیم. متأسفانه اگر 100 برابر حال حاضر هم هزینه کنیم، چون درآمد منطقی نداریم، تمامی این پول‌ها را به هدر داده‌ایم.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب