دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1394 - 11:50
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

به‌کارگیری افراد متخصص در مهد کودک‌ها استراتژی سازمان بهزیستی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به کارگیری افراد متخصص، بهره‌گیری از منابع غنی دینی و استفاده از وسایل کمک آموزشی، استراتژی سازمان بهزیستی در رشد و تکامل کودکان در مهد کودک‌ها است.
کد خبر : 42610

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسین بند پی در اولین آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک که به مناسبت هفته ملی کودک در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به نقش مهد کودک‌ها در فرآیند رشد، تکامل و افزایش مهارت و اجتماع‌پذیری افراد گفت: خانواده به عنوان تامین کننده نیازهای جسمی و روانی کودکان یک نهاد اصلی محسوب می‌شود که در کنار این نهاد اصلی موسسات و مراکز دیگری مانند مهدکودک‌ها نیز نقش موثری دارند و باید تلاش کنیم تا این مراکز به صورت برنامه‌محور برای کودکان برنامه‌ریزی داشته باشند.


وی یادآور شد: بانک جهانی اعلام کرده است که وضعیت هر جامعه بستگی به ظرفیتی دارد که در کانون خانواده و در نهادهای مراقبتی و آموزشی موجود است و نظارت و برنامه‌ریزی برای کیفیت بخشی به این مراکز مهم است زیرا دانایی ساختنی است و یافتنی نیست.


رئیس سازمان بهزیستی به چند راهبرد و استراتژی در حوزه کودکان اشاره کرد و گفت: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که مربیان و مدیران مهدهای کودک علاوه بر علاقه، تقوا و انگیزه، تخصص لازم برای مدیریت و برخورد با کودکان را به دست آورند زیرا این افراد با نونهالان و کودکان برخورد دارند و این کودکان در سنین پایین مانند یک نوار تازه و نو همه چیز را در حافظه خود ثبت و ضبط می‌کنند بنابراین نگاه تخصصی به مهد کودک‌ها استراتژی اصلی سازمان بهزیستی است. برای ارتقاء کیفیت بخشی و اثر بخشی بهتر و رشد و پرورش استعدادها با اجتماع‌پذیری و بازی و مهارت می‌توانیم شاهد رشد خلاقیت نونهالان باشیم.


محسنی بندپی با بیان اینکه دوران کودکی در شکل‌گیری خلاقیت مهارت و افزایش اجتماع پذیری انسان حیاتی و ارزشمند است، گفت: به کارگیری افراد متخصص بهره‌گیری از منابع غنی دینی و استفاده از وسایل کمک آموزشی استراتژی سازمان بهزیستی در رشد و تکامل کودکان در مهد کودک‌ها است.


وی افزود: در حال حاضر شاهد پوشش 11 درصدی حضور کودکان در مهد کودک‌ها هستیم و برنامه سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات بهتر تامین یک وعده غذای گرم در مناطق کمتر برخوردار است و همچنین کمک به شهریه مهد کودک‌های خانواده‌های سه دهک پایین و تاسیس مهد کودک در حاشیه شهرها از اقدامات سازمان بهزیستی است و باید به نحوی عمل کنیم که هر سال که از برنامه ششم توسعه می گذرد 5 تا 6 درصد به جمعیت پذیرش مهد کودک‌ها افزوده شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته