دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1398 - 11:52
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان:

کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم خانواده از دغدغه‌های دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم خانواده از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانشگاهیان است.
کد خبر : 417828
14587.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، احسان کامرانی صبح امروز در حاشیه همایش جامع آموزش داوری ـ حقوقی که با حضور جمعی از حقوقدانان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان  در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: این حرکت یک رخداد مثبت در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها به مقامات قضائی است و موجب تحکیم خانواده خواهد شد.


وی، احیای نهادهای داوری در جامعه را کمک شایسته‌ای در راستای پیشگیری از وقوع جرم دانست و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان آمادگی دارد تا با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، در این حوزه فعالیت علمی و پژوهشی کند.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، اهمیت و ترویج فرهنگ آموزش و آگاه‌سازی نسل جوان را از بزه‌کاری‌های اجتماعی در راستای پیشگیری از این آسیب‌ها مهم خواند و متذکر شد: فرهنگ‌سازی، آموزش و توسعه زیرساخت‌های اجتماعی می‌تواند شاکله خانواده را استحکام مضاعف بخشد و به نحو چشمگیری  از آسیب‌های اجتماعی بکاهد.


حسین پرورش رئیس کانون بسیج اساتید استان هرمزگان هم عزم عمومی جامعه را برای کاستن از آسیب‌های اجتماعی خواستار شد و نقش خانواده را در این میان مهم ارزیابی کرد و گفت: خانواده به عنوان نخستین نهاد تربیتی می‌تواند در جامعه نقش‌آفرین باشد تا در مدارس و دانشگاه‌ها این آموزش‌های داده شده در خانواده تکمیل و استمرار داده شود.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان نیز در این مراسم گزارشی از آسیب‌های اجتماعی استان ارائه کرد و خواستار همکاری مراکز آموزشی با این نهاد قضائی شد.


علیرضا احمدی‌منش  با اشاره به وضعیت جامعه و مقابله با  آسیب‌های نوپدید در حوزه فناوری‌های جدید بیان کرد: ظهور ماهواره، بازی‌های رایانه‌ای، تلفن همراه و اینترنت در کنار تهاجم فرهنگی دشمنان  آسیب‌‌های اجتماعی و روانی زیادی را به جامعه وارد می‌کند که باید با شناسایی این عوامل و نگاه دقیق و علمی به مسائل از ترویج و توسعه این فرهنگ مبتذل پیشگیری شود.


وی با اشاره به تعالیم اسلامی و دین مبین اسلام تشریح کرد: در دین مبین اسلام حریم خصوصی افراد آنقدر اهمیت دارد که احترام به آن به‌طور مستمر در کلام انبیا مکرم و امامان معصوم (ع) تأکید شده است؛ اما امروز با رشد فناوری و عدم شناخت خانواده‌ها از فضای مجازی، این حریم‌ها با چالش‌هایی مواجه شده که سلامت اخلاقی و حتی جسمانی کودکان و نوجوانان را در جامعه به مخاطره می‌اندازد.


رضا شهسواری مدیر اجرایی همایش جامع آموزش داوری ـ حقوقی و مدیر مؤسسه چتر امید نیز گزارشی از اهداف این همایش عنوان کرد و خواستار همکاری جامعه حقوفدان برای پیشبرد اهداف حقوقی جامعه  و فرهنگ‌سازی شد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته