دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1398 - 14:30
حسین‌بیگی تأکید کرد؛

ضرورت فراگیری اصول و روش‌های برقراری ارتباط موفق توسط کارکنان

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز بر ضرورت فراگیری اصول و روش‌های برقراری ارتباط موفق توسط کارکنان تأکید کرد.
کد خبر : 415949
دکتر حسین بیگی.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نی‌ریز، کارگاه آموزشی «روش‌های برقراری ارتباط موفق» ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز ظهر امروز به همت دفتر توانمندسازی و کارشناس منابع انسانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


علیرضا حسین‌بیگی عضو هیئت علمی و مدیرگروه رشته‌های مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز که تدریس این کارگاه آموزشی را برعهده داشت، در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی در گفتگو با آنا با تأکید بر ضرورت فراگیری اصول و تکنیک‌های مدیریت رفتار سازمانی به‌ویژه اصول صحیح برقراری ارتباط اظهار کرد: از جمله برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی که در ادارات و نهادها برگزاری آن احساس می‌شود، کارگاه برقراری ارتباط موفق است که کارکنان در پرتو مطالبی که می‌آموزند، بتوانند در زمینه تکریم ارباب رجوع گام‌های اصولی و صحیح بردارند که رضایت خاطر مراجعه‌کنندگان را از مجموعه دربر داشته باشد.


وی با بیان این موضوع که در فضای آموزشی و به‌ویژه دانشگاهی، افراد باید اطلاعات و مهارت‌های لازم درباره چگونگی برقراری یک ارتباط مؤثر و کارساز را بیاموزند، بیان کرد: مهم‌ترین حس انسان در بحث ارتباطات، حس شنوایی است و بین گوش‌دادن و شنیدن تفاوت است.


حسین‌بیگی با بیان این موضوع که گوش‌دادن عبارت است از شنیدن همراه با توجه و دقت، عنوان کرد: نیاز به شناسایی و مطرح‌شدن از مواردی است که باید در حوزه ارتباطات بسیار مورد توجه و مدنظر قرار گیرد و در واقع افراد براساس نظریه فروید دارای سه نوع شخصیت هستند و ممکن است یک فرد در طول یک روز هر سه نوع شخصیت را بسته به مکان و زمان داشته باشد.


مدیرگروه رشته‌های مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز خاطرنشان کرد: این سه نوع شخصیت که در مبحث ارتباطات حائز اهمیت هستند، عبارتند از شخصیت یا من والد، شخصیت یا من کودک و در نهایت شخصیت یا من بزرگسال که هر سه نوع شخصیت در بحث ارتباطات باید توسط کارکنان در ارتباط با دانشجویان و  مسئولان در ارتباط با کارمندان مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته