«کمینه محصول پذیرفتنی» نسخهای از محصول قابل ارائه از سوی استارتآپها
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، خلق یک ایده کاری چندان سخت نیست، اما اجرایی کردن آن ایده، چالشی بزرگ است. اگر میخواهید که یک کار جدید را آغاز کنید، باید به این دقت کنید که ایده آغازین شما بسیار مهم است.
به تازگی نیروی جبران کنندهای ظهور کرده است که میتواند ریسک فرآیند راهاندازی یک شرکت را کاهش دهد. این متدولوژی، استارتآپ ناب نامیده میشود که آزمایش کردن را به برنامهریزی تفصیلی، بازخورد مشتری را به حدس و شهود و طراحی تکرارشدنی را به روش سنتی ساخت «طراحی کامل و عالی در ابتدا» ترجیح میدهد.
گرچه این متدولوژی عمر چندانی ندارد، اما مفاهیم آن از جمله «کمینه محصول پذیرفتنی و چرخش کردن» خیلی سریع در دنیای استارتآپها ریشه دواندهاند.
تعریف اولیه اریک ریز اینچنین است که «کمینه محصول پذیرفتنی نسخهای از محصول جدید است که به تیم اجازه میدهد تا بیشترین میزان «یادگیری معتبر» (Validated Learning) درباره مشتریان را با کمترین تلاش جمعآوری کنند.»
انتهای پیام/4107/4116/
انتهای پیام/