دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1398 - 16:41
برخورداری‌پور تأکید کرد؛

صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی مناسب‌ترین سرمایه‌گذاری برای اشتغال روستائیان

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت: گسترش صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی مناسب‌ترین روش برای توسعه پایدار مراتع و اشتغال روستائیان است.
کد خبر : 415459
139410141443373016845044.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، منابع طبیعی به‌عنوان بستر حیات و توسعه پایدار در کشور، متعادل‌کننده اکوسیستم و پشتوانه بخش کشاورزی، دارای ارزش‌های تجاری و غیرتجاری فراوانی است و کنترل هرزآب‌های سطحی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، حفظ و تولید خاک، تولید اکسیژن، تأمین غذا و پروتئین، تولید مواد دارویی و صنعتی، پناهگاه حیات وحش، تولید علوفه و چوب و بوم‌گردی از کارکردهای منابع طبیعی است.


عیسی برخورداری‌پور رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان اظهار کرد: مراتع کشور با وسعت 90 میلیون هکتار حدود 55 درصد مساحت کشور را پوشانده و بدون شک این عرصه وسیع علاوه بر اینکه از حیاتی‌ترین بستر تداوم حیاتی و توسعه پایدار به شمار می‌آید، اساس برخی فعالیت‌های اقتصادی مانند کشاورزی، تولید علوفه و تغذیه دام سنتی است.


وی افزود: توسعه پایدار تنها مبتنی بر سیاست‌های محیطی نیست و بدون حل مسائل اجتماعی و اقتصادی توسعه پایدار محقق نخواهد شد.


برخورداری‌پور ادامه داد: برای توسعه پایدار باید ظرفیت‌سازی مناسب پیش‌بینی شود که مناسب‌ترین ظرفیت‌سازی که بتواند به اقتصادی‌کردن مراتع و پایداری اشتغال در روستاها کمک کند، گسترش صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی بوده که مناسب‌ترین روش برای توسعه پایدار مراتع و اشتغال به منظور امرار معاش روستائیان و موجب تقویت سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی و تعاونی‌های روستائی و فراگیر منابع طبیعی است.


رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان تصریح کرد: در واقع برای کاهش تخریب در منابع طبیعی و تبدیل عاملیت تخریب انسانی به عوامل سازنده در منابع طبیعی، توانمندسازی جوامع محلی و استفاده از ظرفیت‌های صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی از اقدامات مناسب و ضروری و از اولویت‌های دولت است.


وی عنوان کرد: توانمندسازی جوامع محلی و بهره‌برداران، شناسایی و به‌کارگیری دانش بومی بهره‌برداران و کمک‌ها و حمایت صندوق‌های منابع طبیعی در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری منابع طبیعی و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی راهکاری مناسب برای توسعه پایدار مراتع و اشتغال برای روستائیان به حساب می‌آید.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته