دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1398 - 18:00
«ایجپت ایندیپندنت» گزارش داد؛

سرزمینی برای تحقق رؤیای دختر امپراتور/ از کشور نوظهور «پادشاهی کوه زرد» چه می‌دانید؟

کشور جدیدی به نام «پادشاهی کوه زرد» در حالی در آفریقا اعلام موجودیت کرده است که چند سال پیش، فرد دیگری برای تحقق رؤیای پرنسس شدن دخترش، خود را امپراتور آن نامیده بود.
کد خبر : 415457
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «ایجپت ایندیپندنت»، پنجشنبه دو هفته پیش (14 شهریور مقارن با 5 سپتامبر)‌ کشور جدیدی موسوم به «پادشاهی کوه زرد»‌ بین مرزهای مصر و سودان اعلام موجودیت کرد.


«نادره عواد ناصف»، نخست‌وزیر این کشور می‌گوید «پادشاهی کوه زرد»، پناهگاه مهاجران مظلوم و رانده‌شده است؛ اظهارنظری که بحث‌های داغی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و از طرفی، با سکوت هر دو کشور مصر و سودان مواجه شده است.



کشور جدید در کجا واقع‌شده؟ / اهداف تأسیس پادشاهی کوه زرد


این به‌اصطلاح کشور پیش از این طی ویدئویی در یوتیوب، سرزمینی به وسعت 2 هزار و 60 کیلومتر مربع در شمال آفریقا واقع در منطقه‌ای به نام «بئر الطویل» بین دو کشور معرفی‌شده بود. در این ویدئو ادعاشده که این پادشاهی تحت حاکمیت هیچ کشوری نیست.


در یک ویدئوی 6 دقیقه‌ای و راستی‌آزمایی‌نشده دیگر که گفته می‌شود در اوکراین تصویربرداری شده، «ناصف»، نخست‌وزیر لبنانی – آمریکایی این کشور خودخوانده، جزئیاتی در خصوص اهداف تأسیس پادشاهی کوه زرد بیان کرده است.



وی مدعی است اعلام موجودیت رسمی پادشاهی طی کنفرانسی در اودسای اوکراین رخ داد اما از جزئیات شرکت‌کنندگان در آن و همچنین هویت پادشاه سخنی به میان نیاورد. دستورالعمل اخذ شهروندی این پادشاهی و جزئیاتی درباره ظرفیت پذیرش مهاجران، ازجمله موارد دیگری بودند که ناگفته ماندند.


«ناصف» در این ویدئو، بیانیه‌ای به زبان عربی قرائت و اظهار کرد که کشورش بر اساس خدمت به همه کسانی تأسیس شده که از سرزمین مادری خود طرد شده‌اند و حمایت از محیط‌زیست، توسعه پایدار و ثبات پادشاهی را به‌عنوان اصول کلی حاکمیت پادشاهی کوه زرد نام برد.


پرچم، وب‌سایت و حساب‌های کاربری کشور جدید


نخست‌وزیر این پادشاهی در توئیتر خود سندی را منتشر کرد که به گفته وی، همه اطلاعات ضروری در مورد کشور جدید ازجمله جزئیات حاکمیت، اهداف و جزئیات تأسیس ارتش و پلیس در آن گنجانده‌شده است. این در حالی است که این سند، فاقد جامعیت و اطلاعات مهم است ولی به گفته ناصف، طی روزهای آینده، اطلاعات بیشتری در مورد رویه‌های اساسی منتشر خواهد شد.



پرچمی که برای این کشور انتخاب‌شده، عبارت است از یک درخت نخل است که درست زیر کلمه «بسم‌الله الرحمن الرحیم»‌ قرار گرفته. وب‌سایت این کشور نوظهور، در دست طراحی است ولی چندین حساب کاربری در پلتفرم‌های مختلف ازجمله توئیتر و فیس‌بوک دارد.


سرزمینی برای فلسطینی‌ها؟


این سؤال اکنون مطرح‌شده است که آیا هدف از تشکیل این پادشاهی، تلاشی برای فراهم کردن سرزمینی جایگزین برای کشور اشغال‌شده فلسطینیان است یا خیر.


«ایمن سلامه»، کارشناس حقوق بین‌الملل در گفتگو با برنامه «الحکایه» که از شبکه «ام. بی. سی» پخش شد، تصریح کرد: «این کشور جدید، نه شوخی است و نه یک نمایش خنده‌آور، بلکه اتفاقی جدی است اما مصر به‌هیچ‌وجه با آن مرتبط نیست.» وی همچنین با در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «الحره»‌ افزود: منطقه «بئر الطویل» بر اساس توافق سال 1899، به سودان تعلق دارد و «حلایب» و «شلاتین» به مصر.


به گفته این کارشناس، سه سال پس از اعلام آن توافقنامه، وزیر کشور وقت انگلیس تصمیمات جدیدی اتخاذ و تأیید کرد که حلایب و شلاتین تحت کنترل سودان است اما مصر فقط توافقنامه سال 1899 را تأیید کرد و به‌این‌ترتیب، بئر الطویل، سودانی باقی ماند و حلایب و شلاتین، مصری.


پدری که سودای پرنسس شدن دخترش را داشت!


نکته جالب‌توجه اینجاست که «ناصف»، اولین کسی نیست که این سرزمین را به‌عنوان یک کشور معرفی کرد. «جرمی هیتون» که یک شهروند آمریکایی بود، در سال 2014 ادعا کرد که این منطقه یک کشور است و خود را به‌عنوان پادشاه آن معرفی کرد. او در مصاحبه‌ای با شبکه بی‌بی‌سی گفته بود که به خاطر دخترش حاضرشده یک کشور به ثبت برساند تا او را تبدیل به یک پرنسس واقعی تبدیل کند. او نام این منطقه را «پادشاهی شمال سودان» نامگذاری کرده بود.



انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته