دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شیخ‌الاسلامی:

شبکه جامع دانشگاه‌های خراسان رضوی پارلمان دانشگاه‌های استان است

مدیرعامل شبکه دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: شبکه دانشگاه‌های خراسان رضوی و مراکز علم و فناوری استان پارلمان دانشگاه‌های استان است.
کد خبر : 41349

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در نخستین نشست رسانه‌ای شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری خراسان رضوی که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، افزود: جرقه فکر ساختن چنین تشکیلاتی در دیدار سال گذشته استاندار خراسان رضوی با روسای دانشگاه‌های استان زده شد.


وی با بیان اینکه خواسته استاندار این بود که دانشگاه‌ها به فضای اجرایی خراسان رضوی ورود پیدا کنند و برای حل مشکلات کمک کنند، اظهار کرد: از این رو سازمانی مردم‌نهاد، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی با نام موسسه علمی فناوری فرهیختگان استان خراسان رضوی تشکیل و به ثبت رسید که به شبکه دانشگاه‌های استان خراسان رضوی شهرت یافت.


رئیس واحد مشهد با بیان اینکه این موسسه دارای مجمع عمومی، هیات امنا، هیات مدیره و بازرس است، ادامه داد: 9 نفر از روسای دانشگاه‌های استان خراسان رضوی به عنوان هیات مدیره هستند و دکتر کافی به عنوان رئیس هیات مدیره و این جانب نیز به عنوان مدیرعامل موسسه انتخاب شده‌ایم.


شیخ‌الاسلامی، کارگروه‌های این شبکه را یادآور شد و گفت: پنج کارگروه با عنوان‌های کارگروه کلان پروژه‌ها به مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد، کارگروه هماهنگی و هم‌افزایی علمی به مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، کارگروه ارتقای کیفیت و آمایش آموزش عالی به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کارگروه هماهنگی و هم‌افزایی فرهنگی و اجتماعی به مدیریت دانشگاه پیام‌نور استان و کارگروه توسعه کارآفرینی دانشگاهی به مسئولیت دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان خراسان رضوی زیر این موسسه تشکیل شده است.


رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، فعالیت شبکه جامع دانشگاه خراسان رضوی را گردآوری ثروت علمی این استان دانست و گفت: این شبکه می‌تواند تاثیر بسیاری در تکمیل نقشه جامع علمی کشور داشته باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی افزود: این کارگروه‌ها در کنار اتاق فکر موسسه که اعضایش را روسای دانشگاه‌ها تعیین کرده‌اند و تیمی 15 نفره است، می‌توانند برنامه‌هایی در راستای اهداف موسسه و شبکه جامع دانشگاه‌های خراسان رضوی ارایه کنند.


وی با بیان این که برای نخستین بار چنین مدلی از تشکیلات دانشگاهی با چنین خصوصیاتی در کشور به ثبت رسیده است، گفت: امید است بتوانیم با راه‌اندازی این شبکه دانشگاهی در قالب این موسسه، مدلی جدید از همکاری دانشگاهی را به کشور ارایه دهیم.


رئیس دانشگاه فردوسی مشهد هم فعالیت شبکه جامع دانشگاه خراسان رضوی را گردآوری ثروت علمی این استان دانست و گفت: این شبکه می‌تواند تاثیر بسیاری در تکمیل نقشه جامع علمی کشور داشته باشد.


دکتر محمد کافی با بیان اینکه ماموریت‌های مختلفی در سال‌های نخست فعالیت‌های دانشگاه‌ها تعیین شده بود، افزود: عمده دانشگاه‌ها در آن زمان باید به تربیت دانشجویانی که در آینده کارشناس و نیروی دولت می‌شدند، می‌پرداختند اما در دهه‌های اخیر با آغاز فعالیت برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های صنعتی، فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی آنها ماموریت محور شدند.


وی گفت: خراسان رضوی نیز که در بسیاری از حوزه‌ها در کشور پیشتاز بوده است با تشکیل شبکه جامع دانشگاه تلاش می‌کند تا علاوه بر انسجام در توسعه آموزش عالی، هم‌افزایی آموزش و تجمیع آن را در دانشگاه‌های خراسان رضوی ارتقا دهد.


رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، فعالیت شبکه جامع دانشگاه خراسان رضوی را گردآوری ثروت علمی این استان دانست و گفت: این شبکه می‌تواند تاثیر بسیاری در تکمیل نقشه جامع علمی کشور داشته باشد.


کافی با تاکید بر اینکه هر ماه یک بار استاندار و معاونان اجرایی وی با هیات مدیره این شبکه جلسه دارند، اظهار کرد: در این جلسه مشکلات تولید علم و ارتباط آن با خارج دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت لزوم استاندار شخصا برای رفع مشکلات مربوطه با سازمان مورد نظر وارد گفت‌وگو می‌شود.


کافی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از میزان تولید علم و تحقیقات در خراسان رضوی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات مربوط به سهم خراسان رضوی در تولید و شتاب علمی کشور، مزیت‌های تولید علم می‌تواند از طریق شبکه جامع دانشگاه جمع آوری شود تا به تکمیل نقشه جامع علمی کشور نیز در ابعاد مختلف کمک کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته