تبلیغات، قیمت بستههای اینترنتی را افزایش میدهد/ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت کند
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، حمید گرمابی درباره گرانی اینترنت، گفت: بهزعم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اگرچه قیمت اینترنت برای سازمانها و ادارات گران شده اما برای مصارف شخصی نسبت به گذشته افزایش چندانی نداشته است.
وی درباره برخی گلایههای مردم درباره حجم بستههای اینترنت همراه، افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید بر نحوه ارائه خدمات شرکتهای اپراتور اینترنت همراه نظارت داشته باشد، چراکه در صورت کمفروشی در این شرکتها، مردم متوجه نمیشوند.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با نظارت بر عملکرد اپراتورهای ارائهکننده اینترنت میتواند اطلاعات دقیق و روشنی از وضعیت بستههای اینترنتی کسب کند و از کمفروشی و گرانفروشی جلوگیری کند.
کمفروشی بستههای اینترنتی به راحتی قابل تشخیص نیست
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: مردم کمفروشی در بستههای اینترنتی را به راحتی متوجه نمیشوند، مگر آنکه بهصورت دقیق میزان استفاده از اینترنت خود را کنترل کنند به همین دلیل وظیفه دستگاههای نظارتی سنگینتر میشود تا از تضییع حق مردم جلوگیری کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره برخی صحبتها مبنی بر اینکه هزینه تبلیغات اپراتورهای ارائهکننده اینترنت همراه زیاد است، تصریح کرد: باید مشاهده کرد هزینه تبلیغات این شرکتها چند درصد از حجم فروش آنها را به خود اختصاص میدهد.
گرمابی ادامه داد: تبلیغات باید بهاندازه باشد چراکه هزینه آن موجب افزایش قیمت تمام شده قیمت اینترنت میشود و در صورتی که هزینه تبلیغات بخش بزرگی از قیمت تمام شده اینترنت را به خود اختصاص دهد، به جای جذب مشتری، از تعداد آنها میکاهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: اگرچه تبلیغات یکی از ارکان تجارت است، اما میزان آن میتواند در ذهنیت مشتری تأثیر به سزایی داشته باشد.
پایان پیام/4083/
انتهای پیام/