دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1398 - 01:11

اثرات مصرف شکلات تلخ بر مغز انسان

مصرف منظم کاکائو و شکلات می‌تواند تأثیرات مثبتی بر عملکرد شناختی مغز در طول زمان داشته باشد. همچنین به بهبود فرایندهای حیاتی تفکر نیز کمک می‌کند.
کد خبر : 412684

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جوانان به‌ویژه دانشجویان علاقه زیادی به مصرف شیرینی‌ها به‌ویژه شکلات و کاکائو دارند؛ حتی اگر این شکلات تلخ باشد! شکلات تلخ یکی از منابع غنی آهن و آنتی‌اکسیدان است که منجر به تقویت مغز می‌شود.


گفتنی است مغز کسانی که به صورت مستمر از شکلات و کاکائو استفاده می‌کنند، در برابر آسیب‌های احتمالی ایمن‌تر هستند. بر اساس تحقیقات، خوردن میان وعده‌هایی با طعم کاکائو از کاهش عملکرد شناختی مغز محافظت می‌کند و به‌صورت بالقوه قدرت مغز را تقویت خواهد کرد. قدرت توجه به جزئیات، سرعت پردازش، کارکرد حافظه و تسلط کلامی ازجمله خروجی‌های خوردن مستمر شکلات است.


مصرف منظم کاکائو و شکلات درواقع می‌تواند تأثیرات مثبتی بر عملکرد شناختی در طول زمان داشته باشد‌. همچنین سالمندان که در معرض خطر کاهش حافظه هستند بیشترین سود را از خوردن شکلات دریافت خواهند کرد. مصرف منظم شکلات می‌تواند به بهبود فرایندهای حیاتی تفکر کمک کند. همچنین از سلامت سیستم قلبی عروقی حمایت می‌کند و می‌تواند جریان خون را به بخشی از مغز که به‌طور خاص توسط پیری تحت تأثیر قرار می‌گیرد را افزایش دهد.


انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: شکلات مغز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته