دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1394 - 12:13

گشتی در نمایشگاه عرضه مستقیم لوازم خانگی؛ از رونق بازار کالاهای داخلی تا ارائه بسته‌های ویژه خرید جهیزیه

چهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم لوازم خانگی توانست آشنایی و آگاهی مردم را در خصوص کالاهای ایرانی افزایش دهد به گونه‌ای که بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی از نحوه فروش خود راضی و تولیدکنندگان خارجی ناراضی بودند.
کد خبر : 40977

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، چهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم لوازم خانگی به وسعت 50 هزار متر مربع از 1 تا 6 مهر ماه با حضور 60 شرکت که 60 درصد شرکت کنندگان آن تولیدکنندگان داخلی و 40 درصد آن خارجی‌ها هستند، در مصلی تهران در حال برگزاری است.


در این نمایشگاه محصولات گوناگونی از قبیل سرویس چوب و مبلمان، کالای خواب، لوازم تزئینی و لوستر، فرش دستباف، کالای حمام و لوازم برقی و غیره به عرضه گذاشته شده است.



استقبال مردم از محصولات مختلف بسیار متفاوت است. برای مثال فروشندگان لوازم چوبی و مبلمان رضایت خوبی از برگزاری نمایشگاه نداشتند و درباره نوع اطلاع‌رسانی برای برگزاری و معرفی کالاهای عرضه شده اعتراض داشتند. آنان مدعی بودند که بسیاری از مراجعه‌کنندگان صرفا بعد از حضور در نمایشگاه، متوجه گوناگونی کالاهای عرضه شده، شده‌اند.


بیشتر این افراد از میزان فروش این دوره از نمایشگاه بسیار ناراضی بودند زیرا می‌گفتند زمان برگزاری به درستی انتخاب نشده و برخی از روزهای برگزاری با عید قربان و تعطیلات آن مصادف شده که موجب افزایش مسافرت مردم و کاهش آمار مراجعه‌کنندگان شده است و برخی دیگر انتظار تمدید مهلت برگزاری نمایشگاه را داشتند.


مصادف شدن ایام برگزاری این نمایشگاه با تعطیلات عید قربان و حادثه ناگوار منا موجب کاهش استقبال مردم از نمایشگاهی شده است که هدف اصلی برگزاری آن، کمک به اقتصاد خانواده بوده و تمامی شرکت‌کنندگان آن، تولیدکنندگان بودند که در محل نمایشگاه برای دستیابی به این هدف تخفیف‌های 10 تا 20 درصدی را برای اجناس خود قائل شده‌اند.


ارائه بسته ویژه برای خرید جهیزیه یکی از ویژگی‌های چهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم لوازم خانگی بود که این دوره از نمایشگاه را با سایر دوره‌ها متمایز ساخته بود. غرفه‌داران از ارائه این بسته بسیار راضی بودند، مردم نیز استقبال بسیار خوبی داشتند و برای دریافت این بسته‌ها نام‌نویسی کرده بودند.


تسهیلاتی که برای خرید جهیزیه در این نمایشگاه ارائه می‌شد تا حد قابل توجهی به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کرد برای مثال در غرفه‌های لوازم برقی ایرانی، فهرست‌هایی شامل 5 تا 6 قلم از اقلام ایرانی مانند اتو، آبمیوه‌گیری، یخچال، لباسشویی، چرخ گوشت و ... که برندهای متفاوتی داشتند عنوان شده بود و خانواده‌ها می‌توانستند بر اساس سلیقه و تمایل شخصی فهرست مورد انتظار خود را انتخاب کنند. قیمت این فهرست‌ها از 4 تا 6 میلیون تومان بر اساس برند و تعداد اقلام متغییر بود.



نتیجه بررسی‌ها و گشت و گذاری در نمایشگاه نشان می‌دهد استقبال مردم از کالاهای ایرانی بسیار بهتر از لوازم خارجی است که این موضوع موجب اعتراض عرضه‌کنندگان کالاهای خارجی شده است به گونه‌ای برخی از آنها معتقدند مردم توان خرید کالای گران و مرغوب را ندارند، برخی می‌گویند اعتماد ایرانیان به کالای ایرانی افزایش پیدا کرده است و عده‌ای نیز می‌گویند باید برای کالای خارجی نمایشگاه جداگانه‌ای برگزار شود تا تفاوت قیمت کالای خارجی نسبت به کالای داخلی موجب کاهش استقبال مردم نشود.


با وجود تمام این تمایزها و ویژگی‌ها استقبال مردم از چهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم لوازم خانگی بسیار گسترده نبوده است که شاید علت آن مصادف شدن زمان برگزاری با ایام عید، حادثه منا و یا بازگشایی مدارس باشد که شاید بهتر بود چنین نمایشگاهی در زمان بهتری برگزار می‌شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب