دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1398 - 16:42
فدراسیون ورزش دانشگاهی یارش را جا گذاشت؛

اشتباه یا سهل‌انگاری؟/پورکاظمی از کاروان یونیورسیاد جا ماند

پس از کش و قوس‌های فراوان فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تنها یک روز مانده به اعزام کاروان یونیورسیاد به تکواندوکار دانشگاه پیام‌نور اعلام کرد که اعزام نمی‌شود.
کد خبر : 401654
5b72920184915_5b7292018494f.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان ۲۰۱۹ از ۱۲ تا ۲۳ تیرماه سال جاری در ناپل ایتالیا برگزار می‌شود. برای حضور و آماده‌سازی کاروان اعزامی کشورمان در این مسابقات چندین جلسه و دوره انتخابی برگزار شد و درنهایت ۴۱ نفر دانشجوی ورزشکار برای شرکت در این مسابقات انتخاب شدند.


حدیثه پورکاظمی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور است که با شرکت در دوره‌های انتخابی توانست به تیم ملی دانشجویان راه یابد و در اردوی آماده‌سازی تیم ملی دانشجویان شرکت کند. نزدیک به 10 روز است که به این دانشجو اعلام شده است در اثر اشتباه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی نام این دانشجو برای حضور در مسابقات رد نشده است.


با وجود اینکه برای حدیث پورکاظمی ویزای ایتالیا و بلیت هواپیما گرفته شده است؛ اما گفته می‌شود در روزهای پایانی نام وی در اسامی کاروان اعزامی کشورمان نیست و نمی‌تواند در این مسابقات شرکت کند. 


امین پورکاظمی پدر حدیثه پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: در ابتدا محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به ما تعهد برای حل مشکل اعزام دخترم به مسابقات یونیورسیاد را داده بود اما در پیامی اعلام کرد: «با پیگیری‌های پی در پی مقرر شد درخواست ارسال شود. درخواست ارسال شد. موافقت با درخواست را منوط به موافقت کمیته اسکان، فنی و فیوز کردند.کمیته اسکان به لحاظ  کمبود اتاق موافقت نکردند».


وی افزود: من به‌عنوان پدر این بازیکن راضی هستم دخترم بر روی پتویی روی زمین بخوابد اما در این مسابقات حضور پیدا کند. این مشکل پیش‌آمده تأثیر منفی زیادی بر روحیه دخترم گذاشته است. در نهایت امروز از فدراسیون تکواندو با دخترم تماس گرفتند و گفتند به مسابقات اعزام نمی‌شود. 


پورکاظمی بیان کرد: در مراسم بدرقه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که برای این ورزشکاران حدود دو هفته پیش برگزار شد، به تمامی ورزشکاران هدیه‌ای دادند اما به دختر من نداده‌اند. این بیانگر این است که مشخص بوده دخترم در این تیم به مسابقات اعزام نمی‌شود. اما به ما اعلام رسمی نکردند و تا امروز او را در مسابقات نگه داشتند.


وی بیان کرد: اکنون هیچ یک از مسئولان برای عدم اعزام این دانشجوی ورزشکار پاسخگو نیستند. 


باید منتظر ماند و دید که فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی چه پاسخ قانع‌کننده‌ای در قبال عدم اعزام این دانشجوی ورزشکار به ایتالیا ارائه خواهند داد؟


انتهای پیام/4107/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته