دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1398 - 11:01
براساس تحقیقات دانشگاهی؛

تبعیض‌ نژادی فقط به رنگ پوست منحصر نمی‌شود

نتایج مطالعات جدید حاکی از آن است که تبعیض نژادی فقط به رنگ پوست منحصر نمی‌شود.
کد خبر : 400823
black-Harvard-grads-hot-separate-ceremony.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فیوچریتی، دانشمندان دانشگاه رایس با بررسی نحوه ابراز تبعیض نژادی در افراد سفیدپوست به این نتیجه رسیدند که این نوع رفتار به‌مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شود.


همچنین محققان موفق به توسعه روش جدیدی برای اندازه‌گیری تبعیض نژادی شده‌اند. تونی براون استاد جامعه‌شناسی دانشگاه رایس با توجه به تغییر نحوه ابراز رفتارهای تبعیض نژادانه در افراد سفیدپوست به این نتیجه رسید که تبعیض نژادی در عصر فعلی تنها به رنگ پوست محدود نمی‌شود.


دانشمندان دانشگاه رایس از 3 هزار و 290 نوجوان سفیدپوست بین سن 13 تا 17 ساله در خصوص برابر نژادی نظرسنجی کردند. این نظرسنجی در سال 2003، 2008 و 2013 تکرار شد.


براساس نتایج این نظرسنجی، در سال 2003 حدود 49 درصد از نوجوانان اهمیتی زیادی برای برابری نژادی قائل هستند. این آمار در سال 2013 به 56 درصد رسید.


بی‌تفاوتی نژادی مانند خصومت آشکار نسبت به نژادهای غیرسفید موذیانه است؛ چراکه مسئولیت نژادپرستی را از گردن افراد سفیدپوست برمی‌دارد. در جامعه امروزی اهمیت ندادن به برابری نژادی برای افراد سفیدپوست قابل‌قبول‌تر از این است.


بدین ترتیب افراد سفیدپوست ترجیح می‌دهند به‌جای اعتراف به عدم علاقه به تعامل روزانه با افراد رنگین‌پوست، بگویند که اهمیتی به برابری نژادی نمی‌دهند.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: تبعیض نژادی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته