دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1398 - 11:49

نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه برگزار شد

نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 397402
57737707.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.


کمیسیون آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل یا اسکاپ یکی از نهادهای تابع شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است. این کمیسیون که یکی از پنج رکن اصلی سازمان ملل متحد محسوب می‌شود، مأموریت‌های گسترده‌ای در حوزه اجتماعی و اقتصادی دارد. 


شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در هر قاره یک آژانس منطقه‌ای دارد. مأموریت این شورا در آسیا و اقیانوسیه به اسکاپ داده شده که دفتر منطقه‌ای آن در بانکوک قرار دارد.


وزرا و نمایندگان عالی از ۶۲ کشور عضو اسکاپ در  مراسم افتتاحیه نخستین مجموعه نوآوری آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند. 


در این مجمع ۶ نشست تخصصی با موضوع خط مشی دولت‌ها در ارتقای استارت‌آپ‌ها، زنان، نوآوری و فناوری، پارک‌ها و مراکز رشد فناوری، سرمایه‌گذاری در فناوری و نوآوری، نوآوری‌های برخاسته از بستر جامعه، و تأثیر همکاری‌های جنوب در ارتقای سطح علمی فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.


نشست‌های تخصصی نخستین مجموعه نوآوری آسیا-اقیانوسیه بعدازظهر ۲۱ خرداد در سالن اجلاس سران و ۲۲ خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4115/۴۰۲۱/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل متحد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته