دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1394 - 15:25

برگزاری دومین همایش ملی شخصیت و زندگی نوین با حضور چهره ماندگار روانشناسی کشور

دومین همایش ملی شخصیت و زندگی نوین با حضور چهره ماندگار در رشته روانشناسی کشور صبح امروز سه شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج آغاز به کار کرد.
کد خبر : 38805

به گزارش خبرنگار آنا، نخستین همایش ملی شخصیت و زندگی نوین 3 و 4 خرداد سال 91 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد و امروز سه شنبه 24 شهریور بعد از وقفه‌ای سه‌ساله این دانشگاه شاهد برگزاری دومین همایش ملی بود.


در دومین دوره این همایش قرار بود عباسعلی الهیاری استادیار دانشگاه تربیت مدرس تهران و رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در ارتباط با چالش‌ها و فرصت‌های شخصیت و زندگی نوین سخنرانی کند که به دلیل جلسه با معاون اول رئیس جمهور در این همایش حضور نیافت.


قائم مقام رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، چهره ماندگار در رشته روانشناسی و دکترای روانشناسی و مشاوره از دانشگاه ایالتی نیراسکا (امریکا) دیگر سخنران ویژه این همایش بود که در خصوص شخصیت و فرزندپروری به بیان مطالبی پرداخت.


از دیگر سخنرانان ویژه این همایش محمدابراهیم مداحی رئیس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون آموزشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و فرزین رضاعی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان هستند که در دومین روز این همایش به ارائه سخنرانی خود می پردازند.








از 237 مقاله ای که به مرحله داوری راه یافته بود 30 مقاله به صورت سخنرانی و 80 مقاله هم در قالب پوستر در این همایش ارائه می‌شود

طی دو روز این همایش مقالات برگزیده در قالب 6 پانل ارائه می شود که عنوان‌های مقالاتی که در این سه پانل نخستین روز این همایش ارائه می شوند به شرح زیر است:


در پانل نخست با محور شخصیت و خانواده سخنرانان به ارائه سخنرانی‌های خود در موضوعاتی شامل شخصیت و خانواده با ارائه مقالاتی هم چون پیش بینی ملاک های همسرگزینی براساس ویژگی های شخصیتی و سبک های دلبستگی، بررسی اثربخشی گروه درمانی با رویکرد فعالسازی رفتاری در کاهش افسردگی و افزایش کیفیت زندگی مددکاران اجتماعی، همسانی شخصیتی، پنج عامل بزرگ شخصیت و رضایت زناشویی، بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی در پیش بینی کیفیت زندگی مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر شهرستان کرمانشاه و بررسی رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و میزان حضور افراد متاهل در شبکه‌های اجتماعی است.


پانل دوم با موضوع شخصیت و آموزش هم در بردارنده 6 سخنرانی با عناوین بررسی رابطه ساده و چندگانه ویژگی های شخصیت،بهزیستی و روانشناختی و تاب آوری با عملکرد تحصیلی در دانشجویان کارشناسی، رابطه وضعیت روان شناختی و عملکرد تحصیلی با ابعاد شخصیت و مقایسه این متغیرها در بین دانشجویان دختر و پسر، مقایسه نظریه ذهن کودکان یک زبانه و دو زبانه ارتباط آن با مهارت‌های زبانی و ارتباطی، پیش بینی انگیزش تحصیلی براساس سرسختی روانشناختی و سرمایه روانشناختی، پیش بینی خودتنظیمی یادگیری و پیشرفت تحصیلی براساس ویژگی های شخصیت در دانشجویان و مقایسه کمالگرایی وسبک های مقابله ای در مادران کودکان استثنایی و عادی است.


پانل سوم با محور شخصیت و سازمان عنوان‌های مقالاتی که ارائه می‌شود شامل بررسی رابطه بین تیپ شخصیت A و فرسودگی شغلی در مولفه فراوانی درگیری کارمندان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نقش ویژگی های شخصیتی در بکارگیری تاکتیک های مدیریت تاثیر، بررسی رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت، سکوت سازمانی و عملکرد شغلی ، رابطه عوامل پنگانه شخصیت با احساس شادکامی ، بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، اثربخش ذهن آگاهی بر تاب آوری و انگیزش پلیس های افتخاری اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی استان گلستان و بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی باهوش فرهنگی در دانشجویان ترکمن دانشگاه پیام نور مرکز بهشهر است.


در هر کدام از پانل هایی که در این همایش برگزار می شود در پایان ارائه مقالات توسط سخنرانان جمع بندی نهایی توسط اعضای هیات رییسه پانل صورت می گیرد.


از 237 مقاله ای که به مرحله داوری راه یافته بود 30 مقاله به صورت سخنرانی و 80 مقاله هم در قالب پوستر در این همایش ارائه می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته