تولید و اشتغالزایی زنان از سیاستهای دولت امید است/ بیش از 80درصد زنان سرپرست خانوار سواد چندانی ندارند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی در بازدید از هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی (برندهای برتر پوشاک) گفت: بارها دولت تاکید کرده که باز شدن درهای کشور به روی دنیا پس از توافق هستهای به این معنا نیست که در ورود کالاهای خارجی به کشور باز شود بلکه سیاست دولت افزایش و رونق تولید پایدار و خروج از رکود است.
وی اظهار کرد: پس از توافق هستهای توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذاری و بهبود بازار کسب و کار در دستور کار دولت قرار گرفته و دولت تاکید دارد با پیاده کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی که دارای مولفههایی از جمله درون زا و برونگر بودن است، بتوان اقتصاد مملکت را به سمت رشد و توسعه پیش برد، رشد اقتصادی 8 درصدی که در برنامه کلی ششم توسعه ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای پنج سال آینده پیش بینی شده و باید محقق شود.
معاون رئیس جمهوری یکی از سیاست های دولت را تولید و اشتغال زایی عنوان کرد و ادامه داد: این مهم مورد توجه است بخصوص در شرایطی که معضل بیکاری در کشور میتواند منشا برخی آسیب های اجتماعی شود.
وی نمایشگاه هایی را که با هدف توانمند سازی اقتصادی زنان بخصوص زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب برگزاری میشود، را تاثیر گذار در مقابله با آسیب هایی دانست که زندگی و خانواده زنان سرپرست خانوار را تهدید میکند.
مولاوردی گفت: آمارها نشان میدهد، بیش از 80درصد زنان سرپرست خانوار سواد چندانی ندارند و شرایط زندگی آنها به گونهای است که نیاز به حمایت و توانمند سازی دارند البته نه حمایت صرف زیرا باید بتوانند از چرخه حمایت خارج شده و خودکفا و توانمند شوند.
وی با اشاره به نمایشگاههایی که شهرداری تهران با این هدف هر ساله برگزار میکند، اضافه کرد: شاهد هستیم، این نمایشگاهها به میزان بالا در کارآفرینی زنان موثر بودهاند هرچند تاثیرگذاری آن وقتی دو چندان میشود که سایر دستگاهها و نهادها که وظیفهای مشابه دارند به صورت یک شبکه با هم همکاری کرده و با هم افزایی بتوانند به هدف مورد نظر دست یابند.
مولاوردی با بیان اینکه هنوز میزان سهم زنان در تولید ناخالص کشور محاسبه نشده، گفت: یکی از خواستههای حوزه زنان سالها همین است که کار خانگی زنان ارزش گذاری شود هرچند طبق برآوردهای غیر رسمی، ارزش کار اقتصادی و خانگی آن چندین برابر درآمد نفتی است.
وی افزود: معاونت این مساله را در دست بررسی دارد و مطمئن هستیم که با ارزش گذاری کار خانگی زنان بسیاری از مناسبات و قوانین و مقررات تغییر خواهد کرد مثلا اگر این کار صورت گیرد، دیگر مقاومتی را در برابر مساله بیمه زنان خانه دار نخواهیم داشت.
معاون رئیس جمهوری توضیح داد: نگاه غالب این است که توجیهی برای بیمه کردن زنان خانه دار وجود ندارد در حالیکه نقش و تاثیر این گروه از افراد در خانه و جامعه میطلبد که نگاه ویژه را به این خدمات و فعالیتهای آنها داشته باشیم.
به گزارش آنا، هفتمین نمایشگاه زنان و تولید ملی (برندهای برتر پوشاک) در محل دائمی نمایشگاههای تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) تا 27 شهریور ماه برپاست.
انتهای پیام/