دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1398 - 00:40

معرفی اپلیکیشنی برای رونوشت برداشتن به صورت زنده

گوگل لایو ترانسکرایب یک اپلیکیشن کارآمد است که می‌تواند سخنان افراد را به صورت زنده رونوشت‌برداری کند.
کد خبر : 384880

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گوگل همواره در حال ساخت و توسعه اپلیکیشن‌های جدید است. فعالیت گسترده این شرکت تکنولوژی در حوزه هوش مصنوعی باعث شده است که اکثر برنامه‌های ساخت گوگل جالب توجه و منحصربه‌فرد باشند.


امروزه گوگل نقش بزرگی در نحوه استفاده ما از اینترنت ایفا می‌کند. مهندسان و توسعه‌دهندگان این شرکت نه‌تنها اپلیکیشن‌‌ها را به‌روزرسانی می‌کنند، بلکه برنامه‌های جدیدی خلق می‌کنند که زندگی دیجیتال را راحت‌تر می‌کند.


گوگل اپلیکیشن‌های بسیاری دارد، بنابراین ممکن است برخی از آنها از دیدمان پنهان مانده باشد. گوگل لایو ترانسکرایب یکی از اپلیکیشن‌های مفید و کمتر شناخته شده غول بزرگ تکنولوژی است.


این برنامه که برای سیستم عامل اندروید توسعه داده شده است، هر آنچه که به صورت زنده گفته می‌شود را به صورت نوشتاری درمی‌آورد. این ابزار منحصربه‌فرد با هدف آسان‌سازی زندگی برای افراد ناشنوا یا دارای مشکلات شنوایی توسعه داده شده است.


این اپلیکیشن می‌تواند به صورت خودکار هر سخنرانی و صحبتی را به صورت زنده به متن تبدیل کند. سرعت گوگل لایو ترانسکرایب به اندازه‌ای بالاست که می‌توان از آن در مکالمات نیز استفاده کرد.


کاربران برای نمایش متن می‌توانند فونت سیاه با پیش‌زمینه سفید یا فونت سفید با پیش‌زمینه سیاه را انتخاب کنند. اگر کاربر در محیط پرسروصدا قرار داشته باشد، در قسمت راست بالای صفحه اطلاع‌رسانی می‌شود تا افراد دیگر بلندتر صحبت کنند.


همچنین اگر شخصی از پشت سر با فرد صحبت کند، هشداری به شکل لرزش گوشی می‌دهد تا کاربر را آگاه کند. گوگل لایو ترانسکرایب از سیستم شناخت صدای راینش ابری گوگل استفاده می‌کند بنابراین در هنگام استفاده نیاز به اتصال اینترنتی دارد.


گوگل ادعا می‌کند که هیچ صوتی را ذخیره نمی‌کند اما این بیانیه دل کسی را قرص نمی‌کند. غول بزرگ تکنولوژی اطلاعات زیادی درباره همه کاربرانش در اختیار دارد که می‌تواند با سازمان‌ها و دولت‌ها به اشتراک بگذارد. 


انتهای پیام/4021/ن




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته