دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 14:49
حجت‌الاسلام حسینی:

محتوای بیانیه گام دوم وظیفه‌ای بر دوش امت اسلامی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: محتوای بیانیه گام دوم وظیفه‌ای مهم بر دوش امت اسلامی قرار می‌دهد.
کد خبر : 382934
image_2019_5_19-22_14_6_175_p64.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سید‌مرتضی حسینی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری دومین اردوی تشکیلاتی حیات طیبه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ابراز امیدواری بر اینکه همه مسلمانان روزه‌دار جزء مرحومین این ماه محسوب شوند، اظهار کرد: واژه رمضان از ماده «رَمَض» بوده و «رَمَضَ» به معنای شدت تابش خورشید بر ریگ و مانند آن است و همان‌گونه که از اسم این ماه مبارک فهمیده می‌شود، روزه‌داری و رمضان از سختی و فشار حکایت می کند.


وی با بیان سخنی از حضرت فاطمه(س) که فرمودند «از همه دنیا فقط دو چیز را دوست دارم، یکی نماز شب در شب‌های سرد زمستان و دیگری روزه‌داری در ماه‌های گرم سال»، تصریح کرد: روزه گرفتن در چنین هوایی امتحانی الهی بوده و نشانه مطیع بودن در برابر خداوند، رسول خدا و ائمه اطهار(ع) و علامت ایمان راسخ و اراده‌ای قوی است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: این ماه عبودیت، بندگی و برگشتن به خدا است و در این ماه فرصتی نصیب انسان شده تا ظواهر و آلودگی‌هایی که متأثر از رفتارهای و تفکرات غلط در طول سال با انسان همراه و قرین شده را سوزانده و از بین ببرد.


حسینی با تأکید بر اینکه رمضان یگانه ماهی بوده که نامش در قرآن آمده است، تصریح کرد: رمضان از اسمای الهی است و اگر انسان ارزش و قرب این ماه را بهتر و عمیق‌تر می‌دانست، آرزو می‌کرد همواره در ماه مبارک رمضان قرار داشته باشد.


وی با بیان اینکه سخت‌ترین دردها برای انسان در زمان خروج روح از کالبد ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از آثار روزه‌داری، آسان کردن و قابل تحمل کردن این تعب سخت است با اینکه روزه، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را از انسان دور می‌کند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با تبریک ولادت حضرت امام حسن(ع) افزود: شخصیت و جایگاه آن امام همام بین شیعیان مغفول واقع شده و صلح امام حسن(ع) با معاویه در کنار قیام حضرت اباعبدالله(ع) در عاشورا ضامن بقای اسلام بوده و عظمت و ارزش صلح آن حضرت به‌خوبی تبیین نشده است.


حسینی در مورد به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: محتوای این بیانیه، وظیفه‌ای بر دوش امت اسلامی به‌ویژه جوانان قرار داده و آن هم حرکت بزرگ جامعه اسلامی برای آمادگی پذیرش بی‌نظیرترین اتفاق عالم بشریت که همان ظهور حضرت قائم‌(عج) و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است.


وی با تأکید بر اینکه باید در این مسیر نگاه کلان داشت، تصریح کرد: اختلاف سلیقه، تفکرات متفاوت و ایده‌های متعدد امری عادی محسوب می‌شود اما نکته مهم این است که این تضادها نباید زمینه تنش و اختلاف شود چرا که همه ما پایبند اصول مشترکی چون اسلام، استقلال جامعه ایرانی، نظام دینی و ولایت فقیه هستیم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته