دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 12:52
دیدار ماه/

زَیّادی: تشویق رهبری موجب دلگرمی دانشجویان خارجی بود

نماینده دانشجویان بین‌الملل در دیدار سال 96 دانشجویان با رهبری گفت: بعد از ارائه سخنرانی در دیدار رهبری مورد تفقد ایشان قرار گرفتم.
کد خبر : 382450
54148_305.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ دیدار، گفتگو و تعامل با دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی، اساتید و مسئولان دانشگاه یکی از سرفصل‌های مهم زندگی اجتماعی و سیاسی رهبر معظم انقلاب است و دانشجویان ازجمله مغتنم‌ترین و مهم‌ترین اقشاری هستند که ایشان، از دیرباز گفتگوی با آن‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است به‌طوری‌که تاکنون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در ۲۴۶ دیدار دانشگاهی شامل ۱۲ جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی، تربیت مدرس، امیرکبیر و دانشگاه لرستان حاضر شدند و ۱۵ دیدار با نخبگان دانشگاهی، ۵۲ دیدار با اساتید و مسئولان دانشگاه، ۶ دیدار با دانشجویان ایرانی خارج از کشور، ۵۶ دیدار با عموم دانشجویان، ۴۲ دیدار با تشکل‌های دانشجویی، ۲۶ دیدار با دانشگاهیان در یک استان و ۳۷ دیدار با دانشجویان در یک دانشگاه داشته‌اند.


هرساله در ماه مبارک رمضان نمایندگان و اعضای تشکل‌های دانشجویی در حسینیه حضرت امام (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده و مطالبات، دغدغه‌های خود را بیان می‌کنند، درواقع این دیدار از مغتنم‌ترین فرصت‌ها برای نمایندگان تشکل‌ها برای ارائه مطالباتشان است و رهبری نیز پاسخ بسیاری از سؤالات نمایندگان تشکل‌ها را بیان می‌کنند. در همین رابطه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا مصاحبه‌ای با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که در سال‌های اخیر محضر رهبر معظم انقلاب به ارائه مطالبات پرداخته‌اند، داشته است.


علیرضا الزَیادی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با ارائه دیدگاه‌هایش در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در رمضان 96 گفت: جلسه به‌یادماندنی و مهمی بود. در ابتدای صحبت‌هایم در آن جلسه به طرح فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه به‌عنوان مهم‌ترین موضوعات و دغدغه‌های دانشجویان بین‌المللی اشاره کردم. و بحثم را از اینجا شروع کردم که دانشجوی بین‌المللی به‌دوراز خانواده و کشور خود، اوقات فراغت بیشتری دارد در جایی که دانشجوی ایرانی تعطیلات و اوقات فراغت خود را در کنار خانواده سپری می‌کند. دانشجوی بین‌المللی مجبور است اوقات فراغت خود را در خوابگاه‌های دانشجویی در تنهایی بگذراند. که این هم می‌تواند فرصت باشد و مراتب بیشتری برای کسب مهارت‌های فرهنگی و معنوی دارد.


دبیرکل دانشجویان عراقی و نماینده دانشجویان بین‌الملل در دیدار سال 96 دانشجویان با رهبری خاطرنشان کرد: در ادامه نیز به طرح مسائل روز عراق ازجمله مقاومت و پیروزی‌های قاطع  نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و نیز تلاش جوانان مؤمن عراقی در جهت رسیدن به قلل رفیع علمی، اقتصادی و فرهنگی که مدنظر و مورد تأکید مکرر حضرت آقا بود، پرداختم. در آخر هم تقاضا داشتم که جهت نزدیکی بیشتر بین ملت‌های ایران و عراق، بنیادهای فرهنگی فعال تأسیس شود و مشترکات میان این دو ملت را برجسته کند و زمینه‌های ارتباط میان دانشجویان دو کشور را فراهم سازد. زیرا اعتقادم بر این بود که کشورهای محور مقاومت باید بیشتر در زمینه‌های علمی و فرهنگی رشد کنند.


وی تصریح کرد: جلسه دیدار دانشجویان با رهبری، بستری مناسب را برای ارائه مطالبات دانشجویان خارجی پدید آورده است.  در جلسه رمضان 96 فرصت مناسبی برای ارائه نظرات در حضور رهبر یافتم. البته چون این روز با حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی مقارن شده بود، حضرت آقا در رابطه با صحبت‌های بنده که تنها دانشجوی خارجی آن جمع بودم اشاره مستقیمی نکردند اما بعد از ارائه سخنرانی مورد تفقد ایشان قرار گرفتم.


انتهای پیام/4107/4126/


انتهای پیام/

برچسب ها: دیدار ماه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته