دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 19:03
الموسوی:

جوانان باید به استعدادهای درونی خود تکیه کنند

یک استاد دانشگاه عراقی گفت: همه جوانان باید به استعدادهای درونی خود تکیه کنند و خود را وابسته به کمک‌های دولتی ندانند.
کد خبر : 399457
2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید بهاء الموسوی در جشن فارغ‌التحصیلان عراقی که عصر امروز در سالن همایش‌های علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: هر نفر از شما فارغ‌التحصیلان اگر تعداد کمی هم باشید، باید افراد دیگری را تربیت کنید. موقعی که عکس شما با لباس فارغ‌التحصیلی در رسانه‌ها پخش می‌شود، برای خیلی‌ها انگیزه درس خواندن ایجاد می‌شود.


وی افزود: هرکدام از شما یک شخص پیروز هستید و باید شخص پیروز دیگری را هم تربیت کنید تا به این ترتیب جامعه به کمال برسد. همین الآن در عراق اشخاصی وجود دارند که الگوی بسیاری از جوانان شده‌اند. مثلاً چندی پیش دانشجویی عراقی که در مسکو تحصیل می‌کرد، باعث شد تا بسیاری از جوانان عراقی به تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی روی بیاورند.


این استاد دانشگاه عراقی بیان کرد: درست است که مسئولیت اصلی ساماندهی دانشجویان به عهده دولت و کشور است اما مسئولیت بزرگ‌تر، مسئولیت انسانی است که آن را باید در وجدان خود بیابید. یکی از مسئولیت‌های مهم شما جوانان این است که پیروزی‌های شما باید بیشتر از یک میدان مسابقه را دربر بگیرد. فرض را بر این بگذارید که اگر به کشور عراق رفتید و کار هم پیدا نکردید، خودتان اشتغال را ایجاد کنید.


الموسوی تصریح کرد: انسان موفق کسی است که اگر به در بسته‌ای بخورد، از در دیگری وارد می‌شود و از تمام فرصت‌ها برای خود، موقعیت ایجاد کند. افرادی که به دنبال پیروزی‌های آنی هستند، به گوهر آینده دست نمی‌یابند. لذا باید دنبال خلاقیت و ایده‌های جدید باشید. این خیلی فرق است.


وی با تأکید بر اینکه میان کسی که می‌خواهد بایستد با کسی که می‌خواهد حرکت کند، با ذکر مثال در این زمینه گفت: همسایه‌ای به‌نام زینب داشتیم و خواستگاری از آمریکا برای او آمد و بعد از ازدواج معلوم شد که او معتاد به مواد مخدر است. این دختر شخص خلاّقی در زمینه شیمی بود و بعد از فارغ‌التحصیلی آزمایش‌های شیمی را در خانه خود انجام می‌داد. او توانست زندگی خود را از مخمصه بیرون بکشد و در نهایت مرکز علمی شیمی را در نجف اشرف و در خیابان فلسطین ایجاد کند، اما چه کسی صدای او را شنید و از او حمایت کرد، تنها و تنها خودش بود. لذا باید همه جوانان به استعدادهای خودشان تکیه کنند و حتماً خود را وابسته به کمک‌های دولتی ندانند.


انتهای پیام/4118/4126/


انتهای پیام/

برچسب ها: جوانان عراق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته