دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1398 - 17:34
الخطیب در گفتگو با آنا:

مراسم ششمین سال تأسیس انجمن دانشجویان عراقی برگزار می‌شود

رئیس انجمن دانشجویان عراقی مقیم ایران گفت: مراسم ششمین سال تأسیس انجمن دانشجویان عراقی مقیم ایران با حضور سفیر عراق برگزار می‌شود.
کد خبر : 385435
IraqIran.jpg

مصطفی الخطیب در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با برنامه‌های انجمن دانشجویان عراقی مقیم ایران گفت: «تجمع الجامعيين العراقيين فی ايران» یا انجمن دانشجویان عراقی جمهوری اسلامی ایران از سال 2014 تأسیس شد و در مسجد دانشگاه تهران در ماه مبارک رمضان آن سال شروع به کار کردیم. در آن‌جا برنامه‌ای برگزار کردیم و «انطلاق» یا استارت کار این تجمع در دانشگاه تهران اتفاق افتاد.


وی خاطرنشان کرد: در مدت شش سال اخیر که انجمن شروع به کار کرد، انواع فعالیت‌ها مانند برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی، اردوهای مختلف و همچنین کلاس‌های علمی، هنری و فرهنگی را انجام داده‌ایم. این کانون سعی دارد که دانشجویان عراقی را که در ایران هستند به لحاظ مهارت‌های مختلف تقویت کند و سعی می‌کنیم فرهنگ عراق و اطلاعات کلی در مورد این کشور را به عموم مردم و دانشجویان معرفی کنیم. چه از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و اسلامی.


رئیس انجمن دانشجویان عراقی مقیم ایران تصریح کرد: سعی کرده‌ایم دانشجویانی که به ایران می‌آیند از لحاظ مبانی مختلف تقویت شوند و دیدگاه و درک درستی از شرایط روز جهان داشته باشند تا بتوانند دوست و دشمن را از هم تشخیص بدهند و شیوه تقابل با دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) را بیاموزند. لذا علی‌رغم مباحث علمی سعی کردیم تا دانشجویان از مسائل روز تحلیل درستی داشته باشند. در کارگاه‌های آموزشی ما اکثراً دانشجویان عراقی حضور می‌یابند اما دانشجویان سایر کشورها هم می‌توانند در برنامه‌ها شرکت داشته باشند. انجمن از هیچ حزب سیاسی خاصی خط‌گیری نمی‌کند البته از پشتیبانی‌های گروه‌های مختلف هم بی‌نیاز نیستیم.


الخطیب بیان کرد: امروز ششمین سالروز تأسیس انجمن دانشجویان عراقی مقیم ایران است. هرساله در این روز برنامه‌ای برگزار می‌کنیم که طی آن از مسئولان مختلف و نیز دانشجویان عراقی مقیم ایران دعوت به عمل می‌آوریم. در همین راستا امروز از ساعت 19:30 مراسم ششمین سال تأسیس این انجمن در تالار انصارالحسین (ع) تهران واقع در بزرگراه محلاتی، با حضور دانشجویان عراقی و سخنرانی سفیر عراق در ایران برگزار می‌شود و در پایان مراسم از دانشجویان نخبه علمی عراقی تجلیل به عمل خواهیم آورد. به همین خاطر هدیه‌ای از طرف انجمن و همچنین سفارت جمهوری عراق به نخبگان علمی برای ایجاد انگیزه بیشتر فعالیت علمی و فرهنگی تقدیم می‌شود.


انتهای پیام/4115/4126/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته