دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 14:33
کوتاه از واحدهای سنندج، شاهرود، مشهد، رباط‌کریم، میانه و سما مشهد، رودهن و مهاباد

موفقیت تیم‌های رباتیک از مشهد تا ترکمانچای/ کار به ردیابی خورشید کشید

بیست و چهارمین آزمون جامع پیش درمانگاهی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد
کد خبر : 38063


به گزارش خبرنگار آنا، بیست و چهارمین دوره آزمون جامع پیش درمانگاهی دامپزشکی با شرکت تعداد 15 دانشجوی مقطع دکترای حرفه‌ای این رشته دامپزشکی در واحد دانشگاهی سنندج برگزار شد.


این آزمون هر ساله برای سنجش توانایی دانشجویان رشته دامپزشکی به منظور اخذ مجوز ورود آنان به مرحله علوم درمانگاهی برگزار می‌شود و دانشجویان واجد شرایط در صورت کسب امتیاز موردنظر می‌توانند نسبت به اخذ دروس این مرحله اقدام کنند.


سال گذشته دانشکده دامپزشکی واحد سنندج در این زمینه با توجه به اخذ قبولی همه دانشجویان شرکت‌کننده حائز رتبه و مقام نخست در کشور شد.


دو نفر از دانشجویان واحد شاهرود در جشنواره قرآن و عترت کشور برتر شدند


به گفته مسئول کانون قرآن و عترت خواهران دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود فاطمه نیکخواه در رشته نقاشی خط و خدیجه محمدی در بخش داستان نویسی توانستند به عنوان منتخب کشوری دست یابند.


مرضیه فاتح افزود: در این جشنواره که به میزبانی واحد دانشگاهی تبریز برگزار شده بود، تعداد زیادی از دانشجویان، استادان و کارکنان حضور داشتند.


وی اظهار کرد: بر اساس آیین نامه جامعی که در شهریورماه 1393 توسط ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی به ستاد استان ها و واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ شد، این جشنواره در 23 رشته و 3 بخش مستقل شامل بخش پژوهشی (نرم افزار، وبلاگ، پایان نامه و مقالات قرآنی) بخش ادبیات دینی (داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، شعر، پویا نمایی، فیلم کوتاه، طراحی و عکس) و همچنین بخش آثار هنری (خط شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نستعلیق، سیاه قلم، نقاشی خط، نقاشی، قالی بافی، مشبک، تذهیب، معرق و منبت) برگزار شد که آثار توسط کانون های قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی گردآوری و به دبیرخانه مرکزی جشنواره جهت داوری ارسال شد.


فاتح گفت: در بخش استانی نیز دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به مقام دوم این جشنواره دست یافته بود .


حضور موفق تیم ردیاب خورشید سما مشهد در سومین دوره مسابقات کشوری رباتیک خیام


​تیم رباتیک آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشهد با شرکت و ارائه ربات ردیاب خورشید در سومین دوره مسابقات کشوری رباتیک خیام، به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه یافت. در این دوره از مسابقات که از 12 تا 14 شهریورماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد، 650 شرکت کننده در قالب 148 تیم از سراسر کشور در 7 لیگ با هم به رقابت پرداختند که در لیگ نمایشی ، 22 تیم شرکت کردند و تیم رباتیک آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشهد با ارائه ربات ردیاب خورشید ، توانست به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کند. سید مصطفی حسینی مقدم، علی اکبر زارع و مصطفی خاموشی اعضای این تیم بودند که به سرپرستی محمد رسولی در این دوره از مسابقات شرکت کردند.


این ربات، قابلیت تعقیب و ردیابی خورشید به منظور جذب هر چه بیشتر انرژی خورشیدی را دارد. مصاحبه خبرنگاران با این تیم در صدا و سیمای استان خراسان رضوی نیز بازتاب پیدا کرد.


تیم تنیس دانش‌آموزان سمای خراسان رضوی در کشور سوم شد


تیم تنیس روی میز پسران دانش‌آموز مدارس سمای خراسان رضوی با حضور در المپیاد ورزشی پسران دانش آموز مدارس متوسطه سمای سراسر کشور، موفق شد به مقام سوم دست پیدا کند.در این دوره از مسابقات که از یکم تا پنجم شهریورماه به مدت 5 روز درشهرستان چالوس برگزار شد، 230 ورزشکار در4 رشته ورزشی تنیس روی میز، دو میدانی، شنا و فوتسال و در غالب 28 تیم از 14 استان کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، دانش‌آموزان تیم تنیس روی میز استان خراسان رضوی توانستد پس از تیم های تهران و گیلان، در رده سوم کشور قرار گیرند. همچنین در رقابت‌های شنا، دانش آموز سمای قوچان از تیم خراسان رضوی نیز توانست مقام سوم انفرادی را در سطح کشور کسب کند.


کسب مقام نائب قهرمانی رباتیک سما واحد رودهن در مسابقات خیام نیشابور


معاون دانشگاه ورئیس مرکز آموزشی وفرهنگی سما واحد رودهن از کسب مقام نایب قهرمانی تیم رباتیک این واحد در سومین دوره مسابقات رباتیک کشوری خیام در نیشابور خبر داد.


دکترابراهیم ذوالقرنین با توجه به برگزاری سومین دوره مسابقات رباتیک خیام در واحد نیشابور گفت: در این دوره از مسابقات بیش از 150 تیم از دانشگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی شرکت داشتند و مسابقات از سطح کیفی بسیاری بالایی برخوردار بود.


وی با بیان اینکه یک تیم از مرکز آموزشی وفرهنگی سما واحد رودهن در لیگ جنگجوی سبک وزن شرکت کردند، افزود: تیم حاضر این مرکز توانستند مقام نایب قهرمانی را کسب کنند


مسابقات رباتیک خیام نیشابور از 12 تا 14 شهریور با حضور بیش از 150 تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور و در هفت لیگ امدادگر واقعی، جنگجوی سنگین وزن، جنگجوی سبک وزن، تعقیب خط ویژه، مین یاب، ربات عمود پرواز و ربات‌های نمایشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد.


معاون دانشگاه ورئیس مرکز آموزشی وفرهنگی سما واحد رودهن اسامی تیم رااینگونه بیان کرد:محمدحسین نموی،سجاد بهرامی،امین ولی زاده،فرهادفلاحت پیشه وعلیرضا محرابی.


برگزاری جلسه شورای اداری مالی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رباط کریم


جلسه شورای اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر احسانی معاون اداری مالی سازمان مرکزی به همراه دکتر خاتمی، دکتر علیزاده، دکتر ذاکر و با حضور روسای واحدهای دانشگاهی دکتر سهیلی(واحد صفادشت)، حجت‌الاسلام دکتر موسوی (واحد یادگار امام (ره)، دکتر شیبانی (واحد ورامین)، دکتر باقریان (واحد شهریار)، دکتر کلانتری(مرکز صباشهر) و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم برگزار شد. جلسه شورای اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر احسانی معاون اداری مالی سازمان مرکزی به همراه دکتر خاتمی، دکتر علیزاده، دکتر ذاکر و با حضور روسای واحدهای دانشگاهی دکتر سهیلی(واحد صفادشت)، حجت‌الاسلام دکتر موسوی (واحد یادگار امام (ره)، دکتر شیبانی (واحد ورامین)، دکتر باقریان (واحد شهریار)، دکتر کلانتری(مرکز صباشهر) و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم برگزار شد. قاسمی سرپرست واحد رباط کریم با تشکر از برگزای این جلسه در واحد رباط کریم با ارائه گزارشی از همه فعالیت‌های انجام شده در واحد رباط کریم به تشریح مشکلات و موانع پیش رو در انجام امور مختلف پرداخت و درباره تسهیلات برای دانشجویان، کارکنان و استادان نیز خواسته‌های خود را مطرح کرد.


سپس روسای واحدهای حومه تهران که در جلسه حاضر بودند به بیان مشکلات خود پرداختند و به نوبت خواسته‌های خود را با معاون اداری مالی دانشگاه در میان گذاشتند.


افتتاح نمایشگاه آثار و دستاوردهای دانشجویان رشته گرافیک دانشکده سمای مهاباد


نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای دانشجویان رشته گرافیک دانشکده سمای مهاباد روز چهارشنبه 18 شهریور ماه 94 ساعت 11 صبح در محل نگارخانه تالار وحدت شهرداری مهاباد افتتاح شد.در این نمایشگاه، که به همت حوزه پژوهش و فرهنگی و با سرپرستی استادان گروه گرافیک این مرکز آموزشی برپا شد، به مدت یک هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی و شناساندن خلاقیت‌ها و استعدادهای دانشجویان رشته گرافیک این مرکز به عموم علاقه‌مندان و این آثار با مضمون خط در گرافیک، تصویر سازی، طراحی، عکاسی، هندسه نقوش، چاپ و ... به نمایش گذاشته شده است.



برگزاری نخستین همایش پیاده روی خانوادگی در واحد دانشگاهی سنندج



با هدف ترویج سلامت جسمی و نشاط روحی صبح روز جمعه 20 شهریور و به بهانه استقبال از فرا رسیدن 23 شهریور، سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نخستین همایش پیاده روی خانوادگی اعضای هیأت علمی و کارکنان این واحد دانشگاهی با دعوت و تولیّت اداره کل امور ورزشی به انجام رسید.


در این راهپیمایی خانوادگی که با حضور و مشارکت بیش از 70 نفر از مبدأ میدان گاز این شهرستان بر دامنه کوه و پارک جنگلی آبیدر به مقصد خضرزنده یکی از تفرجگاههای قدیمی و مورد علاقه مردم سنندج برگزار شد از سوی ریاست واحد با اهدای کارت های هدیه اعتباری به ارزش هفتصد هزار ریال به ده نفر از مشارکت خانواده ها قدردانی شد.


به مناسبت 23 شهریور سالروز تأسیس این واحد دانشگاهی هم با تدارک قبلی و آمادگی ایجاد شده قرار است در حرکت دسته جمعی اساتید کارکنان و دانشجویان با اهدای خون به بیماران نیازمند کمک شود.


افتخار آفرینی تیم رباتیک مراکز آموزشی ترک و ترکمانچای واحد میانه در مسابقات کشوری


تیم تحقیقاتی رباتیک و اختراعات مراکز آموزشی ترک و ترکمانچای دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در سومین دوره مسابقات کشوری خیام توانست به مقام سومی برسد.


معاون پژوهش و فناوری واحد میانه گفت: افتخار آفرینی تیم تحقیقاتی رباتیک و اختراعات مراکز آموزشی ترک و ترکمانچای وابسته دانشگاه آزاد اسلامی میانه در این دوره از مسابقات مایه مباهات شده و این تیم توانست در رشته «لیگ نمایشی ربات هوشمند خانه» مقام سومی را از آن خود کند.


دکتر علی فرامرزی افزود: این مسابقات با هدف نشاط علمی، ارتقاء و اعتلای ارتباط و تعامل بیشتر دانشگاه با صنعت بوده و سبب شکوفایی ایده‌های جدید و نو می‌شود و به ایجاد بستری برای توسعه و شناسایی استعدادهای درخشان علمی در حوزه رباتیک نیز می‌انجامد.


فرامرزی اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور 600 نفر شرکت‌کننده در قالب حدود 150 تیم، به مدت سه روز در واحد نیشابور برگزار شد و با توجه به تجربه خوب تیم تحقیقاتی رباتیک مراکز آموزشی ترک و ترکمانچای، موفق شدند به این عنوان با ارزش دست پیدا کنند.


معاون پژوهش و فناوری واحد میانه تصریح کرد: این‌گونه رقابت‌ها برای تجاری‌سازی است و باید هر چه زودتر طرح‌های دانشجویان صنعتی شود و برای این امر مراکز دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری را ایجاد کنیم.


فرامرزی اضافه کرد: اعضای این تیم را فرشید آقایی، نادر ساعدی، علی قنبری و حامد عارفی نیز به عنوان سرپرست تشکیل داده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب