احترام به والدین و استاد موجب کسب برکت میشود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرگز، حجتالاسلام ابراهیم باغشنی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز اظهار کرد: تعلیم و تعلم یک توسعه کمی دارد که زمانی در کشور ما بحث توسعه کمی مطرح بود و باید مراکز علمی افزایش پیدا میکرد، اکنون در کنار توسعه کمی به به بحث کیفیت تعلیم و تعلم نیز اهمیت داده میشود و اکثر دانشگاهها و مراکز آموزشی به کیفیتبخشی و کاربردیکردن علوم روی آوردهاند.
وی تصریح کرد: در بعضی از جوامع اسلامی و یا دورههای تاریخی گذشته از جنبه کمی و کیفی به آموزش توجه شده است؛ اما جدای از بحث کمی و کیفی یک نحوه دیگری هم وجود دارد که در چارچوب توسعه مادی نیست و آن برکت علوم است و قائل به این هستیم که بعضی از علوم برکت دارد و یکی از علمهای بابرکت شهید مطهری است؛ زیرا کسانی بودند که در حوزه از شهید مطهری بیشتر کتاب خواندند؛ اما آن چیزی که شخصیت شهید مطهری را متمایز کرده، برکتی است که آثارش به جامعه اسلامی بخشیده است.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: توسعه کمی و کیفی دارای دو بعد است، یکی مدیریت، سیاستگذاران و سیستم و دیگری معلمان و استادان هستند؛ اما در مقوله برکت این فقط معلم و استاد است که نقش ایفا میکند و ربطی به سیستم و مدیریت ندارد؛ چراکه نفس استاد امری است که قابلیت کمیتسنجی ندارد.
باغشنی مقوله برکت را بسیار مهم عنوان کرد و از استادان دانشگاه خواست در کنار آموزش علم به برکت علم هم توجه کنند و آن را به دانشجویان آموزش دهند؛ چراکه بعضی از علوم برکت و در زندگی انسانها کاربرد دارند.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گلستان دو روش مهم را برای کسب برکت برشمرد و گفت: یکی از روشهایی که میتوان برکت را به وسیله آن کسب کرد، احترام به پدر و مادر است و بزرگانی در تاریخ بودند که در نتیجه احترام به والدین به مقام بالا و رفیعی رسیدند که از آنها به نیکی در جامعه اسلامی یاد میشود.
وی دومین روش کسب برکت را احترام به استاد و معلم عنوان کرد و افزود: اصول تربیتی هر نظام آموزشی این است که احترام استاد را حفظ کنیم و در سایه این احترام و کسب علم و عمل به آن است که برکت حاصل خواهد شد.
به گزارش آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز در ابتدای این مراسم داشتن اخلاص و عمل به گفتههای خود را از ویژگی مهم معلم شایسته برشمرد و گفت: ظرف وجودی انسان، ظرفی است بینهایت که میتواند به هر طرفی شکل بگیرد و اما آنچه مهم است شکلگیری ظرفیت وجودی انسان در مسیر درست و هدف غایی و نهایی بشر است و آن رسیدن به قرب الهی است.
مجید محمدنژاد تصریح کرد: در قرآن کریم از خداوند بهعنوان نخستین معلم بشر که نقش آموزش و تربیت را برای بشر پایهگذاری کرده، یاد شده است.
انتهای پیام/4103/
انتهای پیام/