دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1398 - 15:22
استاد دانشگاه:

مشکل تهیه کاغذ چاره‌ای جز ورود به نشر دیجیتال نمی‌گذارد

استاد دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: اگر شرایط فعلی و مشکلاتی که برای تهیه کاغذ وجود دارد ادامه‌دار باشد چاره‌ای جز ورود به نشر دیجیتال نیست.
کد خبر : 377679
139312051312598814811724.png

محمدجواد یداللهی‌فر در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: دانشگاه بوعلی سینای همدان با ۴۶۰ عنوان کتاب در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا کرده است.


وی ادامه داد: از بین این تعداد ۴۰ عنوان چاپ و نشر جدید در حوزه‌های علوم پایه، مهندسی، کشاورزی، هنر و معماری و پیرا دامپزشکی عرضه شده است.


مدرس رشته علوم تربیتی دانشگاه بوعلی سینای همدان افزود: با توجه به افزایش قیمت کاغذ خوشبختانه توانستیم نسبت به سال قبل چاپ و انتشار را دو برابر افزایش بدهیم که این آثار با مشارکت و همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه به صورت دریافت سهم مشارکت انجام پذیرفته است.


وی اظهار کرد: امسال با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستیم اقدامات خوبی را در حوزه نشر آثار جدید به انجام برسانیم اما به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها استقبال جامعه دانشگاهی و دانشجویان تا امروز نسبت به سال قبل کاهش داشته که امیدواریم در روزهای آتی شاهد استقبال خوبی باشیم.


 یداللهی‌فر با اشاره به مبحث کتاب‌های دیجیتال گفت: در جلسات مرکز نشر که با اعضای هیئت علمی همراه بود گفتگوها و بررسی‌های زیادی در این حوزه به انجام رسیده است که برای فعالیت در نشر الکترونیک لازم است زیرساخت‌های اساسی فراهم شود.


دکترای فلسفه تربیت اسلامی در پایان تصریح کرد: اگر شرایط فعلی و مشکلاتی که برای تهیه کاغذ وجود دارد ادامه‌دار باشد به نظر چاره‌ای جز ورود به نشر دیجیتال نیست اما باید توجه داشت که کتاب‌های الکترونیکی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کتاب‌های کاغذی باشد.


انتهای پیام/۴۱۰۸/ 4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته