دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1398 - 19:00
گزارش میدانی از نمایشگاه کتاب؛

مسئولان فرهنگی بن‌های نمایشگاه کتاب را افزایش دهند

با توجه به قیمت بالای کتب در نمایشگاه کتاب، دانشگاهیان از مسئولان تقاضا دارند بن‌های دانشجویی را افزایش دهند.
کد خبر : 376459
farhangnews_256392-648890-1494677596.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دو روز از افتتاح سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌گذرد. مردم مانند سال‌های گذشته برای دیدن تازه‌های نشر کتاب به نمایشگاه تهران آمده‌اند.


با توجه به اینکه تنها دو روز از افتتاح نمایشگاه کتاب می‌رود، از سوی مردم استقبال خوبی صورت گرفته است.


دانشگاهیان در غرفه‌های مربوط به نشر دانشگاهی حاضر شده و در زمینه رشته‌های تحصیلی خود به خرید کتاب می‌پردازند.


البته تماشا کردن کتاب، بیشتر از خریدن به چشم می‌خورد چرا که قیمت کتاب نسبت به سال‌های گذشته افزایش دو تا سه برابری داشته است.


محمدحسین رضایی دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع دانشگاه امیرکبیر می‌گوید: قیمت کتاب‌های دانشگاهی بسیار بالاست و بن داده شده به دانشجویان برای خرید کتاب واقعاً اندک است.


وی افزود: کتابی تحت عنوان نرم‌افزار صنایع می‌خواستم که به دلیل قیمت 120 هزار تومانی، نتوانستم این کتاب را بخرم.


محمدعلی اسکندری دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه سمنان گفت: پکیج آموزش دروس پزشکی شامل چندین کتاب را خریداری کردم که واقعاً قیمت آن بالا بود. وقتی از فروشنده قیمت سال گذشته این پکیج را پرسیدم گفت که پارسال 150 هزار تومان بوده، الان دو برابر شده و با قیمت 300 هزار تومان این کتاب را می‌فروشیم.


وی افزود: از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست دارم که بن 150 هزار تومانی دانشجویان را افزایش دهند.


احمد اخلاقی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه مفید قم می‌گوید: من اهل کشور افغانستان هستم اما بن تخفیف کتاب برای اتباع خارجی در نظر گرفته نشده است و از مسئولان جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم که به اتباع خارجی نیز توجه کنند.


وی افزود: کتاب شرح بیان در زمینه رشته حقوق 105 هزار تومان بود که قیمت آن خیلی بالاست و به همین دلیل نتوانستم آن‌را بخرم.


مهتاب عسکری دانشجوی رشته معماری دانشگاه علمی- کاربردی گفت: از روند تهیه بن دانشجویی اطلاع نداشتم؛ فکر می‌کنم اطلاع‌رسانی خوبی توسط مسئولان نمایشگاه در این زمینه صورت نگرفته است.


وی افزود: قیمت کتب معماری نسبتاً بالاست و توصیه می‌کنم که دانشجویان این رشته از کتاب استاد مرتضی صدیق استفاده کنند. همچنین از مسئولان می‌خواهم که برای رفاه دانشجویان، بن‌های دانشجویی را افزایش دهند.


مطالبه قشر دانشگاهی از مسئولان فرهنگی کشور این است که بن دانشجویی برای خرید کتاب در نمایشگاه بین‌المللی زیاد شود.


با توجه به اینکه قیمت کاغذ نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، بن 150 هزار تومانی برای خرید کتب تخصصی دانشگاهی کافی نیست.


گفتنی است سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 14 اردیبهشت سال جاری ادامه دارد.


انتهای پیام/4122/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته