دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 09:31
آخرین اخبار از بحران پناه‌جویان؛

صدها پناه‌جو راهی بوداپست شدند/ طرح سهمیه‌بندی مهاجران در اتحادیه اروپا بررسی می‌شود

صدها مهاجر با شکستن صفوف پلیس در مرز میان مجارستان و صربستان، با پای پیاده درحال سفر به سوی بوداپست هستند.
کد خبر : 37491

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گزارش کرد: این مهاجران پیشتر اردوگاه ثبت‌نام در «روژکه» را ترک کرده بودند. در حال حاضر حدود ۳۰۰ مهاجر با پای پیاده در کنار جاده‌ای تردد و ماموران پلیس آن‌ها را همراهی می‌کنند.


براساس این گزارش، پیشتر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفته بود که موج بی‌سابقه پناهجویان، این کشور را در سال‌های آتی دستخوش تغییر خواهد کرد. هزاران مهاجر و پناهجو با عبور از کشورهای منطقه بالکان برای رفتن به آلمان و سایر کشورهای غرب اروپا وارد مجارستان می‌شوند و این کشور محل خودنمایی این بحران بوده است.


وزیر دفاع مجارستان روز گذشته (دوشنبه) استعفا کرد که دلیل این اقدام تاخیر در ایجاد حصار مرزی با هدف جلوگیری از ورود مهاجران عنوان شده است.



در سایر تحولات، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس گفت: انگلیس آمادگی دارد تا ظرف پنج سال آینده تا ۲۰ هزار پناهجو از سوریه را پذیرش کند. یونان نیز خواستار ارسال کمک‌های اضطراری اتحادیه اروپا برای رسیدگی به اوضاع پناهندگانی است که از ترکیه وارد این کشور می‌شوند.


از سوی دیگر رسانه‌های اسپانیا گزارش کرده‌اند که پس از تلاش حدود ۵۰ مهاجر برای فرار از بازداشتگاهی در والنسیا، پلیس گلوله لاستیکی شلیک کرده است. همچنین پلیس مقدونیه با هزاران مهاجری که می‌خواستند از مسیر مرز یونان وارد این کشور شوند، درگیر شده است.


«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه با روزنامه «گاردین» گفت: شورای امنیت سازمان ملل به‌دلیل شکاف درونی نتوانسته است به بحران سوریه رسیدگی کند.


آلمان انتظار حدود ۸۰۰ هزار پناهجو در سال جاری را دارد و خواهان تقسیم این بار میان کشورهای اروپا است، اما این بحران باعث اختلاف در میان ۲۸ کشور اتحادیه اروپا شده است. «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که سهمیه اجباری برای جابه‌جایی ۱۲۰ هزار مهاجر در سراسر اتحادیه اروپا درحال تهیه است و فرانسه ۲۴ هزار نفر را خواهد پذیرفت.


«مرکل» روز گذشته (دوشنبه) گفت: آلمان به روند رسیدگی به درخواست‌ پناهندگی از این کشور سرعت می‌دهد و خانه‌های بیشتری خواهد ساخت، اما در عین حال از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کمک می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته