دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1394 - 12:50
معاون رئیس جهمور در امور زنان و خانواده:

دولت با اعتماد به توانمندی زنان مشارکت اقتصادی را افزایش دهد

معاون رئیس جهموری به وجود 2.5 میلیون زن سرپرست خانوار و بیکاری بالای 40 درصد برای زنان تحصیل‌کرده اشاره کرد و گفت: دولت می‌تواند از طریق حذف قوانین دست و پا گیر و تسهیل و حمایت لازم از زنان تعاون‌گر راه را باز کند و با اعتماد به توانمندی‌های آنها مشارکت اقتصادی زنان را از این طریق افزایش دهد.
کد خبر : 37203

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی در همایش توسعه نقش آفرینی زنان تعاون‌گر در کارآفرینی و اشتغال که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد،‌ گفت: تعاون و همکاری یکی از مهمترین آموزه‌های دینی و اعتقادی ما و به عنوان یک مفهوم جهان شمول و راهبردی در جهت رشد و توسعه در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی مورد توجه است.


مولاوردی ادامه داد: از نگاه سازمان‌های بین المللی تشکیل تعاونی‌های زنان به عنوان یکی از راهبردهای اساسی کاهش نابرابری و افزایش مشارکت در تمام امور به ویژه اقتصادی به دولت‌ها توصیه می‌شود و این اهمیت تا جایی است که سازمان جهانی کار انجام فعالیت تعاونی برای زنان را شرافتمندانه‌ترین نوع فعالیت اقتصادی می‌داند.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: تاکنون در برخی شاخص‌ها نظیر سلامت رتبه مطلوبی در منطقه به دست آورده‌ایم اما در شاخص‌های مربوط به توانمندی سیاسی و اقتصادی زنان از نظر نرخ مشارکت اقتصادی و درآمد اقتصادی زنان رتبه مطلوبی نداریم.


وی مهمترین چالش اقتصادی کشور را معضل بیکاری دانست و اضافه کرد: این معضل معادلات پیچیده‌ای را در برابر دولتمردان و دولت زنان قرار داده است. شاهد هستیم دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار درگیر این معضل هستند و به طور قطع هم خود فرد و هم عرصه اقتصاد کلان کشور به واسطه محروم شدن از این ظرفیت عظیم منابع انسانی متضرر می‌شود.


مولاوردی با اشاره به وجود چالش‌های مختلف در حوزه زنان گفت: این مساله ما را بر آن می‌دارد که الگویی را طراحی کنیم تا حضور زنان در حوزه اشتغال پررنگتر شود.


وی به وجود 2.5 میلیون زن سرپرست خانوار، بیکاری بالای 40 درصد برای زنان تحصیل‌کرده اشاره کرد و گفت: ضرورت اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر اعمال تغییرات در این عرصه مورد توجه است.


معاون رئیس جهموری یادآور شد: دولت می‌تواند از طریق حذف قوانین دست و پا گیر و تسهیل و حمایت لازم از زنان تعاون‌گر راه را باز کند و با اعتماد به توانمندی‌های آنها مشارکت اقتصادی زنان را از این طریق افزایش دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته