معرفی جاذبههای گردشگری کردستان با استفاده از فناوریهای نوین
حمید اسکندری در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا اظهار کرد: چند سالی است که با برنامهریزی در استان کردستان اقدام به راهاندازی بومگردیها در روستاها کردهایم؛ بهطوریکه با این کار نهتنها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شده؛ بلکه خود باعث مهاجرت معکوس شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به تغییر سبک در تبلیغات و اطلاعرسانی و علم به این سمت حرکت کردیم تا با استفاده از فضای مجازی و فناوریهای نوین جاذبههای گردشگری استان کردستان را به کشورهای همسایه و استانهای همجوار معرفی کنیم تا با حذب گردشگران خارجی از کشورهای همسایه به سمت اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با بیان اینکه اکوتوریسم و گردشگری طبیعت از نقاط برجسته و نقطه قوت کردستان در گردشگری است، بیان کرد: نقاط مشترک زبانی و فرهنگی با کردستان عراق، وجود بیمارستانهای تخصصی و پزشکان مجرب در استان موجب شده تا گردشگری سلامت از ویژگیهای مثبت استان کردستان به شمار آید که برای سرمایهگذاری در این بخش آماده همکاری با بخش خصوصی هستیم.
اسکندری یادآور شد: جاذبههای فرهنگی استان کردستان از قبیل پوششهای متنوع، موسیقی کُردی، زبان و آداب رسوم منحصر به فرد موجب شده این استان از لحاظ فرهنگی حرف نخست را در کشور بزند؛ از این رو نوروز به عنوان بهترین فرصت برای سفر به سرزمین کردستان به هموطنان پیشنهاد میشود.
وی توضیح داد: ادارهکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان کردستان بنا دارد با برنامهریزی سفر به این خطه از ایران اسلامی را از فصلی بودن خارج کرده و در تمامی ایام سال پذیرای گردشگران باشد و این امر فقط از طریق ظرفیتهای فرهنگی و رویدادهای فرهنگی که درطول سال در استان روی میدهد محقق میشود.
این کارشناس گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: اکنون که نیمه نخست تعطیلات نوروزی را پشتسر گذاشتهایم باید بگویم از ابتدای بهمن ستاد سفرهای نوروزی استان فعالیت خود را آغاز کرده و تمام واحدهای پذیرایی و اقامتی خود را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده کرده است.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان افزود: در عمارتهای قابل بازدید استان مراسم متناسب با روزهای عید نوروز برگزار میشود تا بتوان با ایجاد فضای شاد ماندگاری بیشتری برای گردشگران در استان کردستان فراهم کرد.
اسکندری با بیان اینکه امروزه نقش گردشگر و صنعت گردشگری در توسعه مقاصد گردشگری بر همگان آشکار است، متذکر شد: امروزه تعداد گردشگر مطرح نیست؛ بلکه میزان درآمدی که از حضور گردشگر در یک مکان حاصل میشود مطرح است و به عبارتی هرچه بتوان از حضور گردشگران درآمدزایی کرد عملکرد قابل قبولی خواهیم داشت.
وی با بیان انگاره مقصد و تصوری که از یک مکان در ذهن گردشگر نقش میبندد، تشریح کرد: کشور ما به دلیل تبلیغات نامناسبی که صورت گرفته، انگاره مناسبی برای گردشگران ندارد و در درون کشور نیز استان کردستان انگاره مناسبی برای گردشگران ندارد که در چند ساله اخیر با رویدادهای فرهنگی و برگزاری مراسمهای مختلف این انگاره در ذهن گردشگران تغییر کرده و استان کردستان و شهرهای مختلف این استان به مقصد گردشگران ایرانی تبدیل شده است.
انتهای پیام/4078/4117/
انتهای پیام/