وزارت رفاه سیستم شفافیت را استارت زد
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عصر امروز نشست خبری اعلام جزئیات سامانههای شفافیت و سامانه ناظر مرکز فرماندهی و کنترل سیاستها و برنامههای اشتغال کشور با حضور مدیران سازمانهای مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
در این نشست که بیشتر حول محور ارائه آمار از سوی مدیران زیرمجموعه وزارت رفاه بود به بحث و تبادل در خصوص راهاندازی سامانههای شفافیت و سامانه ناظر پرداخته شد.
در ابتدای این نشست سید معین هاشمی مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش تعاون بسیار مورد توجه مسئولان بوده و چشمانداز آن سهم 25 درصدی از اقتصاد ملی است، گفت: یکی از دغدغههای ما این است که چرا نتوانستیم به این چشمانداز برسیم و مشکل کجاست.
وی با اشاره به عدم موفقیت بخش تعاون در اقتصاد کشور افزود: باید در قالب یک نهضت و ایجاد فرهنگسازی نقش تعاون را در اقتصاد پررنگتر کرده و اقبال عمومی را در این بخش تقویت کنیم.
هاشمی از راهاندازی سامانه شفافیت در همین راستا نام برد و اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون سیستم نظارتی بر بخش تعاون حاکم بوده است اما استفاده از سامانه هوشمند جامع میتواند بحث دسترسی اعضای تعاونی به اطلاعاتی که نیازمندشان است را تقویت کرده و به نوعی برای تعاونیها ایجاد انگیزه کند.
وی افزود: راهاندازی این سامانه علاوه بر اینکه موجب میشود اعضای تعاونیها بهصورت بر خط اطلاعات خود را به روز کنند میتواند شامل تمامی اطلاعات مورد نیاز تعاونیها جهت رشد و شکوفایی بخش خودشان هم باشد.
دفترچههای بیمه در مراکز غیرملکی تأمین اجتماعی حذف میشود
در ادامه این نشست مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی هم با اشاره به لزوم استفاده از سیستم شفافیت در این حوزه از صدور 97 درصد نسخهها در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی بهصورت الکترونیکی خبر داد و افزود: از مهمترین مزایا نسخه الکترونیکی کنترل مصرف دارو، حذف نسخه خوانی و نسخه نویسی، کسب آمار و اطلاعات دقیق و میزان مصرف دارو و تجویز است.
علی معیری با بیان اینکه در 2 سال گذشته بیش از 118 میلیون نسخه الکترونیکی در این سازمان صادر شده است، گفت: از مهمترین مزایای نسخه الکترونیکی کنترل مصرف دارو، حذف نسخهخوانی و نسخهنویسی، کسب آمار و اطلاعات دقیق و میزان مصرف دارو و تجویز است.
وی با بیان اینکه این کار کاهش هزینهها را موجب شده است، افزود: با استفاده از نسخههای الکترونیکی ۳۰ درصد هزینهها کاهش یافته و ۲۰ میلیارد تومان در مصرف کاغذ صرفهجویی شده است.
مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی از سیاست این سازمان برای حذف دفترچههای بیمه در مراکز غیرملکی سازمان تأمین اجتماعی برای سال آینده خبر داد.
پرداخت یارانه مراکز شبانهروزی معلولان و سالمندان به صورت الکترونیکی
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی هم در این نشست خبری با بیان اینکه سامانه شفافیت سازمان بهزیستی بدون پرداخت هزینهای ایجاد شده است، افزود: در این سامانه اطلاعات ۴۰ هزار مرکز خدمات دولتی و غیر دولتی سازمان بهزیستی وجود دارد.
فریبا بریمانی گفت: هماکنون مستمری یک میلیون و ۴۶ هزار خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی و یارانه ۸۰۰ مرکز شبانهروزی معلولان و سالمندان به صورت الکترونیکی پرداخت میشود.
انتهای پیام/4076/
انتهای پیام/