روحیه نشاط و امید در بین دانشجویان تقویت شود
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت، جبارعلی ذاکری در آخرین جلسه شورای مدیران دانشگاه که در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با تقدیر از زحمات تمامی مدیران و مسئولان دانشگاه در طول سال 97، به حضور پررنگ تعداد قابل توجهی از مسئولان مملکتی در دانشگاه اشاره و تصریح کرد: در گام بعد باید حضور این عزیزان در دانشگاه را به فال نیک گرفته و با کمک تمامی ارکان دانشگاه و تعامل حداکثری با وزارتخانههای مربوط، ارتقای کیفی روابط دوجانبه را مدنظر قرار دهیم.
وی با اشاره به بازنگری برنامه چهارم راهبردی دانشگاه، اعمال اصلاحات در برنامه را نیازمند همفکری و پیگیری رؤسای دانشکدهها دانست و گفت: در حوزههای پژوهش و فناوری، تأکیدمان در تمامی دستورالعملها، اصلاح ضوابط و مقررات و سعی برای کیفی سازی و عمقبخشی به تحقیقات است؛ از نظر تعداد مقالات جزو دانشگاههای پیشرو هستیم و اکنون باید اثربخشی و چاپ مقالات با کیفیت بالاتر را مورد توجه قرار داد.
رئیس دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: در ارتباط با صنعت، گامهایی برداشته، صنایع هدف مشخص شده و دفاتر ارتباط با آن نیز راهاندازی شدهاند.
ذاکری در بحث ارتباطات بینالمللی علمی نیز از رؤسای دانشکدهها خواست که دانشکده و مرکز تحقیقاتی هدف خود را برای بحث ارتباطات بینالمللی به معاونت بینالملل دانشگاه معرفی کنند تا ارتباطات بیشتر و بهتری صورت پذیرد.
وی افزود: دانشکده فناوریهای نوین، برنامه مناسبی تدوین کرده که میتواند برای دیگر دانشکدهها به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه در خصوص ایجاد نشاط و امید خاطرنشان کرد: باید روحیه نشاط و امید را در بین دانشجویان با برنامهریزیهای مناسب دانشجویی و فرهنگی تقویت کنیم.
ذاکری عنوان کرد: بازنگری در فرآیند جذب اعضای هیئتعلمی شاید از کلیدیترین مباحث در تقویت دانشکدهها باشد.
وی همچنین بهروزرسانی سرفصلها و ارزیابی درونی گروهها را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای ابتدای سال آینده، برگزاری جلسه هماندیشی با مدیران گروهها را در نظر داریم.
رئیس دانشگاه علم و صنعت با تأکید بر ضرورت استفاده بیشتر از پتانسیل خیرین برای کمک به اجرای طرحهای عمرانی و یا تجهیز دانشکدهها، ابراز امیدواری کرد بنیاد حامیان دانشگاه علم و صنعت ایران به همت هیئت مؤسسین شکل گیرد.
ذاکری ضمن تشکر از همه کسانی که در ارتقای علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی دانشگاه تلاش نموده و نام دانشگاه را در مجامع علمی و رسانهها پررنگ کردند، اظهار امیدواری کرد که در سال آینده با برنامهریزی مناسب، گامهای خوبی برداشته شود.
وی پرتاب ماهواره جدید دانشگاه در سال آینده، برگزاری 17 همایش ملی و بینالمللی در سال 97 و کسب موفقیت طرح تقویت مخازن سوخت با استفاده از کامپوزیت (که در جشنواره خوارزمی موفق به دریافت جایزه شد) را گامهایی برای معرفی توانمندی دانشگاه برشمرد و با اشاره به شروع فعالیت اساتید در جبهههای تحقیقاتی جدید و انعقاد قراردادهای تحقیقاتی و صنعتی خوب، اظهار کرد: به آینده خوشبین هستم و امیدوارم در سال آینده شاهد این باشیم که دانشگاه علم و صنعت ایران با حفظ جایگاه خود در بین دانشگاههای سطح یک کشور، به مراتب بالاتری دست یابد.
گروه معارف اسلامی دانشگاه، یک درس دو واحدی به بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص دهد
در ابتدای این جلسه، حجتالاسلام ابراهیمینژاد رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت با تبریک پیشاپیش سال نو و آرزوی سالی پر خیروبرکت برای همگان، به تبیین بیانیه اخیر مقام معظم رهبری و تشریح وظایف دانشگاهیان در قبال آن پرداخت.
وی ابتدا به مأموریت الهی امام خمینی (ره) در نابودی حکومت پهلوی و تشکیل حکومت اسلامی اشاره کرد و تأکید نمود: نگاه به مهدویت و روزهای روشن آن، از آغاز مدنظر امام بوده و در گام بعدی، باید پرچم این حکومت اسلامی را به دست حضرت ولیعصر (عج) رساند.
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت با تأکید بر اینکه پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، از جهتگیری اساسی انقلاب علیرغم مشکلات متعدد منحرف نشدهایم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، بیانیهای برای چهل سال دوم انقلاب صادر فرمودند که به گام دوم شهرت یافته است و این بیانیه، از جنس اقدام و مانیفست انقلاب اسلامی است و مخاطبان آن جوانان، حوزویان و اساتید دانشگاه هستند که افسران جنگ نرماند و این بیانیه باید به گفتمان تبدیل شود و مدیران آن را مورد تحلیل قرار دهند.
ابراهیمینژاد با قرائت فرازهایی از بیانیه گام دوم، بیان کرد: توصیه میکنم گروه معارف اسلامی دانشگاه، درسی دو واحدی را به بیانیه گام دوم اختصاص دهد و از مدیران دانشگاه خواست برای عملی کردن این بیانیه، راهکار ارائه دهند.
انتهای پیام/4123/4118/ن
انتهای پیام/