واقعیت مجازی تأثیری بر یادگیری ندارد
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، تکنولوژی واقعیت مجازی باعث بهبود روند یادگیری نمیشود؛ اما دانشجویان این روش را به رویکردهای آموزشی سنتی ترجیح میدهند.
محققان در یک آزمایش تجربی میزان درک دانشجویان از گامهای ماه را سنجیدند و قبل و بعد از این آزمایش، امتحان تستی از شرکتکنندگان گرفتند. گروه تحقیقاتی ابتدا شرکتکنندگان را به سه گروه تقسیم کردند. آموزش گامهای ماه به یک سوم از دانشجویان با استفاده از روش سنتی که شامل یک توپ روی چوب میشود، انجام شد
برای یادگیری دسته دوم از شرکتکنندگان از شبیهسازی کامپیوتری استفاده شد و گروه سوم نیز از طریق شبیهساز واقعیت مجازی گامهای ماه را آموزش دیدند.
نتایج مطالعات دانشمندان دانشگاه کرنل حاکی از آن است که استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در آموزش تأثیری بر روند یادگیری ندارد؛ اما دانشجویان استفاده از ابزارهای آموزشی مدرن را به روشهای آموزشی قدیمی ترجیح میدهند.
براساس نتایج تستهای گرفته شده از دانشجویان، هیچ تفاوت قابلتوجهی میان سه روش آموزشی وجود ندارد. متوسط نمرات دانشجویان قبل از آموزش 36 درصد بود و بعد از آموزش متوسط نمرات به 58 درصد رسید.
گفتنی است که رفتار دانشجویان در مواجه با سه روش آموزشی بسیار متفاوت بود. بعد از تکمیل آزمایش، هر سه روش آموزشی به دانشجویان نشان داده شد و 78 درصد از آنها اعلام کردند که روش واقعیت مجازی را به دو روش دیگر ترجیح میدهند.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/